Fišárek působil jako pedagog na Filmové akademii Miroslava Ondříčka v Písku. „Nikdo vlastně neví, co střihač dělá, jsem tomu velmi rád, ale studentům vysvětluji, že s tím musí počítat,“ říkal..
Znala se rodina Mašínů s Miladou Horákovou? Plánovali bratři své činy dopředu? A jak vypadal útěk odbojové skupiny do Západního Berlína? Server iROZHLAS.cz srovnává film Tomáše Mašína s realitou.
Český animovaný snímek vypráví o dětech a jejich zvláštních darech, které se ovšem můžou zdát prokletím. A také o rodičích a geniu loci jednoho starého domu.
Na to, jak se dá znovu najít síla, když život, jak ho znáte, ze dne na den skončí, odpovídá v novém dokumentárním snímku novinářky Jarmily Štukové. Dostal název Moje nová tvář.
Film Bratři neselhává v dramatickém líčení útěku. Ale i velmi dramatické filmy dokážou nabídnout hutnější potravu pro přemýšlení, než je hrdost na nositelství odkazu, píše Pavel Sladký.
Mezi hosty 27. ročníku Mezinárodního festivalu dokumentárních filmů budou patřit režisérka Agnieszka Hollandová nebo odbojář Josef Mašín mladší. Přehlídka trvá do neděle 29. října.
Český film Úsvit režiséra Matěje Chlupáčka se věnuje přijímání intersexuality a morálce korporátního světa. Baťu ukazuje jako byznysmena, který se neštítí „ohýbat“ věci ve prospěch vlastního obchodu.
Temná detektivka v kulisách baťovské továrny uprostřed Vysokých Tater. A k tomu témata intersexuality, kolonizace, nečistých politických her či dramat v manželském vztahu. To všechno je film Úsvit.
„Šedesát let u nás nevznikla žádná velká sci-fi, a kdyby se nám film Bod obnovy nepovedl, třeba by zase dalších šedesát let žádná sci-fi nevznikla,“ soudí Robert Hloz. Film jde do kin ve čtvrtek.
Kashcheeva byla už se svým předchozím krátkým filmem Dcera nominovaná na Oscara a získala řadu různých ocenění. Hlavní ocenění festivalu, Cenu diváků, získal snímek American Fiction (Americká fikce).
Režisér Tomáš Mašín dokončil po deseti letech příprav film o Mašínech nazvaný Bratři. Jejich příběh podle něj rezonuje mužskou odvahou. Zároveň ale za ním vidí i hodně ženské statečnosti.
Film natočil režisér Tomáš Mašín, vzdálený příbuzný bratrů Mašínových. Snímek vypráví o období mezi lety 1950 a 1953, kdy režim rodině zabere majetky a mladí bratři se rozhodnou k odporu.
V porevoluční historii návštěvnosti je Onemanshow: The Movie na druhém místě. Rekordmanem zůstává superhrdinský film Avengers: The Endgame, který za první čtyři dny vidělo v kinech 344 tisíc diváků.
Kazmův nový celovečerní film z kin zdárně odežene filmové fanoušky a místo nich k opakovaným návštěvám přitáhne příznivce drobného hazardu a zdravě přiměřeného riskování. Felindro, zažeň tygry!
Letošní ročník festivalu se už vrátil ke standardu z let před pandemií koronaviru. Zúčastnilo se ho 10 989 akreditovaných návštěvníků, z toho 9085 s festival pasy.
Pořádnou slovní přestřelku vyvolal nový slovenský film Všichni lidé budou bratři o Alexandru Dubčekovi, což byl hlavní představitel Pražského jara v roce 1968.
„Naše krátké animované filmy jsou úplně srovnatelné s mezinárodními snímky. Nejsme nijak pozadu, a na to můžeme být hrdí,“ myslí si Diana Cam Van Nguyen.
Lidé chodí méně do kin, běžně se v Česku šíří pirátské kopie filmů a neprodukuje se dostatek kvalitních snímků, popisuje šéf Bontonfilmu Martin Palán aktuální problémy českého filmového průmyslu.