dějepis

|Barbora Pirochová, Vojtěch Kouřímský |Zprávy z domova

Učitelé dějepisu se kontroverzních témat nebojí, vyplývá z výzkumu

Ústav pro studium totalitních režimů (ÚSTR) si nechal zpracovat výzkum, v němž se zaměřil na kvalitu výuky soudobých dějin na školách. Odpovídalo zhruba 1500 učitelů. Z výzkumu vyplývá, že učitelé mají raději kontroverzní témata a že zájem o soudobé dějiny mají i žáci – čtvrtina z dotázaných učitelů ho označila jako mimořádný. Podle pracovníka ústavu Jaroslava Pinkase výzkum vyvrátil celou řadu stereotypů a mediálních klišé.

|Martin Drtina, Zbyněk Zykmund, pir |Zprávy z domova

Učitelé dějepisu získají od EU nové pomůcky pro výklad dějin 21. století

Je všeobecně známo, že mnozí učitelé končí výuku dějepisu druhou světovou válkou. Žáci a studenti se tak paradoxně dozvědí víc o Přemyslu Otakaru II. či bitvě na Bílé Hoře, než o kolektivizaci nebo roce 1968. K lepší výuce moderních dějin chce proto svým nejnovějším projektem ‚Dějepis v 21. století‘ přispět i Ústav pro studium totalitních režimů, který představil pomůcky pro výuku soudobých dějin.