I když strojvedoucí srážku v pražské Libni zřejmě nezavinil, pokud se konzumace alkoholu potvrdí i dalšími testy, státní dopravce s ním okamžitě ukončí pracovní poměr.
Asi 140 lidí utrpělo zranění při srážce vlaku s nákladním autem v ruské Volgogradské oblasti. Internetový kanál Baza informuje, že mezi zraněnými jsou i děti.
„Vlaková souprava se třemi vagony se pravděpodobně samovolně rozjela v době, kdy se v ní nenacházel strojvedoucí ani cestující. Nehoda se obešla bez zranění,“ řekla policejní mluvčí.
Na sociálních sítích přitom sílí kritika na adresu indické vlády za nedostatečné investice do železniční infrastruktury a volání po rezignaci ministra železnic.
Britská BBC uvedla, že záchranné práce stále pokračují, podílí se na nich stovky lidí. Očekává se, že počet obětí dále poroste. Co bylo příčinou nehody, není jasné.
Agentura Reuters informovala, že jde o nejtragičtější železniční nehodu v zemi za posledních několik desetiletí. Podle místních médií cestovalo v osobním vlaku asi 350 lidí.
Policie původně informovala o úmrtí obou chlapců, později zprávu dementovala. Neštěstí se podle policie stalo krátce po 17.00 poblíž jednoho z přechodů přes koleje.
O výročí tohoto neštěstí mluvil v Českém rozhlase Hradec Králové Bohuslav Škoda, předseda společnosti Železniční výtopna Jaroměř, který v roce 1991 na nádraží ve Stéblové nějakou dobu pracoval.
K nehodě došlo 9. září ráno. Osobní vlak tehdy projel bez zastavení nádražím a projel bez zastavení návěstidlo. Následně se srazil s lokomotivou, která táhla měřicí vůz.
„Já bych skutečně chtěl požádat, aby nikdo nevykládal žádné soudy do doby, než Drážní inspekce z toho udělá nějaké závěry,“ říká prezident Federace strojvůdců Vondrovic.
„Samotný moment srážky se popisuje hrozně těžko. Najednou je to chaos. Praskají okna, lidé křičí, objevuje se kouř,“ popisuje svědkyně chvíle poté, co se srazily dva vlaky na Domažlicku.
Kamion 1. dubna najel na přejezd u Vladislavi na Třebíčsku, když se sklápěly závory. Strojvedoucí vlaku využil rychlobrzdu a kamion stačil vycouvat. Řidič je ale podezřelý z ohrožení z nedbalosti.
Nehoda se stala v neděli krátce po 14.00. Vlak, který hořel, vezl propan-butan, druhý náklad s uhlím. Náklad hořícího vlaku se podařilo hasičům od plamenů uchránit.
Náraz některé vagony roztrhal, jiné jsou zdeformované, což záchranářům komplikuje vyprošťování cestujících. Podle místních médií mnoho z nich ve vlaku stálo a náraz je pak odmrštil.
Prokurátor nařídil zahájit vyšetřování, na místo míří ministryně zdravotnictví Halá Zajdová. Prezident Abdal Fattáh Sísí řekl, že lidé, kteří nesou za nehodu odpovědnost, budou exemplárně potrestáni.
Odvolací senát zrušil zprošťující rozsudek nad pěticí stavebních manažerů a nařídil, aby se jejich vinou na železničním neštěstí před 12 lety znovu zabýval Okresní soud v Novém Jičíně.
Při sobotním vykolejení nákladního vlaku s uhlím se převrátily na bok tři vagony, které poškodily železniční svršek i trakční bránu. Na trati pokračují práce odstraňující škody.
Osm vagonů vyjelo z železniční vlečky kolem 9.00, na přejezdu narazily do osobního vozu a vykolejily. „Příčinu nehody na místě vyšetřuje Drážní inspekce,“ uvedl Gabriel.
Série nehod obnovila debatu o bezpečnosti na českých železnicích. Vláda tvrdí, že jde o selhání jednotlivců. Kritikové ale poukazují na chyby v systému. Jak je bezpečnost na železnici zajištěna?