zboží

|Michal Malý |Regiony

Senioři z Třebíčska, kteří naletěli 'šmejdům', chtějí zpět své peníze

Podvedení senioři z Třebíčska chtějí vrátit předražené masážní polštářky. O případu takzvaných šmejdů informoval Český rozhlas zhruba před měsícem. Předražené zboží nutili starým lidem přímo za pokladnami Hypermarketu Albert. Po upozornění Českého rozhlasu provozovatel, společnost Ahold, s prodejci okamžitě smlouvy ukončila. Senioři se teď snaží polštářky vracet, zatím ale bezúspěšně.

|Věra Pfeifferová, Simona Bartošová |Zprávy z domova

EK se označováním zboží ze židovských osad vymezuje vůči Izraeli, tvrdí sněmovna

Sněmovna nesouhlasí s oznámením Evropské komise o specifickém označování zboží ze židovských osad. EK tvrdí, že výrobky pocházející z území, která Izrael okupuje, nemůžou být v unii prodávány jako zboží vyrobené v Izraeli. Poslanci ale míní, že jde o politické vymezení vůči Tel Avivu a vláda by měla odmítnout podle něj postupovat. Poslanci s výjimkou komunistů přijali usnesení, jímž kterého kroku komise litují.

|Tomáš Jelen |Regiony

Doplňkové zboží z pultů pošt dočasně zmizelo, pošťáci ale dál nabízí smlouvy či pojištění

Hračky, stírací losy, pexeso, ale třeba i pečící papír. Ještě před několika týdny zboží, které šlo běžně koupit na přepážkách České pošty. Dnes ho už zákazníci na pobočkách většinou nenajdou. Pošta po kritice ministerstva vnitra výrazně omezuje doplňkový prodej. Téměř prázdné vitríny zaznamenali i zákazníci na většině poboček České pošty v Brně. Po domácnostech tam ale pošťačky stále nabízí pojištění či různé smlouvy.

I poctivě zaplacené zboží může spustit v obchodě alarm jako kradené

|Martin Karlík, kko |Zprávy z domova

Alarmy, které hlídají v obchodech zboží, spustí několikrát denně planý poplach. Může ho vyvolat špatné seřízení bezpečnostních brán, nekvalitní bezpečnostní samolepky z jiného obchodu nebo smotaný kabel v tašce. Brány u dveří obchodů začnou pípat, když se k nim přiblíží cívka naladěná na určitou frekvenci. Pokud se smotaný kabel do tohoto kmitočtu strefí, zařízení vyvolá poplach.

|Roman Chlupatý |Ekonomika

Čínský trh se spotřebním zbožím roste, prosadit se na něm je ale obtížné

Čínský trh se spotřebním zbožím má před sebou explozivní růst. Do konce dekády by se měl podle konzultantů z McKinsey zdvojnásobit na 4,8 bilionů dolarů. To by znamenalo, že se čínský spotřebitel zařadí za amerického na pozici světové dvojky. Prosadit se na čínském trhu bude ale i přesto stejně obtížné, jako to bylo dosud, řekla Romanu Chlupatému během Čínského investičního fóra v Praze vedoucí výzkumu ve společnosti NSBO China Miranda Carr.