Češi stále častěji nakupují přes mobil. Skoro tři čtvrtiny e-shopů už tomu přizpůsobily weby

Oblečení, jízdenky, potraviny nebo třeba elektroniku Češi přes mobilní telefony nakupují stále častěji. I proto už prohlížení přes mobil zhruba 70 procent e-shopů přizpůsobilo své webové stránky. Vyplývá to ze studie společnosti Acomware, která na průzkumu spolupracovala s Vysokou školou ekonomickou v Praze.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Žena čte SMS (ilustrační foto)

Žena čte SMS (ilustrační foto) | Foto: Free Digital Photos

Jen v loňském roce právě přes chytré telefony nakoupilo 11 procent lidí, hlavně mladších ve věku 18 až 24 let. Starší zákazníci, převážně ti nad 50 let, nakupují na internetu skrz počítače. Vychází to z aktuálního průzkumu společnosti Acomware.

„Mobilní zařízení nebo přístup na internet přes mobil je dnes fenomén a my sledujeme, že lidé ve větší míře využívají mobil nejen k brouzdání na internetu ale už i přímo na kupování,“ říká marketingový manažer společnosti Acomware Ondřej Klega.

Tisíce malých a středních e-shopů budou rušit možnost online platby kartou. Kvůli druhé vlně EET

Číst článek

Právě novému trendu přizpůsobují e-shopy rychle své webové stránky. Tak, aby se na nich dobře orientovali i zákazníci, kteří si prohlížejí zboží z mobilu.

„Jestliže ještě před pěti lety činil jejich podíl na celkovém objemu online prodejů u některých e-shopů pouhé jedno procento, dnes takto nakoupí v našem e-shopu více jak 20 procent zákazníků,“ říká Šárka Jakoubková, mluvčí společnosti Alza.cz, jednoho z největších elektronických obchodů na českém trhu. Počty návštěv stránek Alzy z mobilních zařízení podle Jakoubkové meziročně vzrostly o 70 procent.

Nábytek lidé raději nakoupí přes počítač

Nakupování přes internet | Foto: Český rozhlas Fotobanka Freeimages

Víc zákazníků, kteří nakupují přes telefon, má každým rokem i slevový portál Slevomat.cz. Ten zároveň vyvinul i nákupní aplikaci do mobilů. Jen v prosinci si přes ni nakoupily zboží desítky tisíc lidí.

„V loňském roce jsme už na mobilním webu měli téměř třetinu všech zákazníků. Co se konkrétních čísel týče, tak mobilní web zaznamenal loni meziroční růst o 58 procent, aplikace pak o 86 procent. Při pohledu na počet objednávek byl loni meziroční růst mobilního webu o 63 procent a z aplikace o celých 100 procent,“ říká mluvčí Slevomatu Tomáš Holý.

Podle průzkumu společnosti Acomware ale do e-košíků nemíří z mobilů stejné zboží jako z počítačů. „Přes mobil hlavně nakupují zboží denní spotřeby, menší a samozřejmě i třeba levnější. Naopak přes počítač nakupují hlavně větší zboží, které je náročnější na rozhodování nebo na výběr. Třeba elektroniku nebo nábytek,“ upřesňuje marketingový manažer Ondřej Klega.

V Česku je tolik e-shopů jako v Británii

Zákazníky na e-shopech lákají i věrnostní programy, třeba slevy za opakovaný nákup. Nakupujícím stále víc záleží i na tom, aby vybrané zboží měly internetové obchody na skladě a nemuseli na něj dlouho čekat. Důležitou roli hrají i kamenné výdejny. Navíc nabídka e-shopů, ve kterých lidé nakupují, je stále vysoká.

„Jsme takové světové unikum, co se týče počtu e-shopů. Máme zhruba stejný počet e-shopů jako v 65milionové Velké Británii. Takže se dá říct, že co Čech, to muzikant a ‚e-shopař‘,“ říká ředitel srovnávače cen Heuréka.cz Tomáš Braverman.

Nejvíc možností, kde nakoupit po síti, měli Češi v roce 2014. E-shopů tehdy v Česku bylo o tisícovku víc než v loňském roce, tedy 37 200.

Radiotéka - e-shop Českého rozhlasu | Foto: Český rozhlas

Barbora Kladivová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme