Čeští rejdaři uvažují o přesunu podnikání do západní Evropy

Lodní dopravě v Česku hrozí zánik. Tvrdí to rejdaři s tím, že provozovat regulérní nákladní vodní dopravu, pravidelně přepravovat zboží a zaměstnávat lidi je v Česku nadále nemožné. Nejen kvůli špatné splavnosti Labe nejsou schopní konkurovat silničním dopravcům a železnici. Dnes proto představí své návrhy, jak situaci řešit.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nákladní loď

Nákladní loď | Foto: Jana Balounová

Aby lodní doprava v Česku přežila, je podle tajemníka Sekce vodní dopravy Jiřího Astera nutné co nejrychleji realizovat projekty na zlepšení splavnosti Labe, včetně výstavby kontroverzního jezu v Děčíně.

Přehrát

00:00 / 00:00

Tajemník Sekce vodní dopravy Jiří Aster v Ranním interview Radiožurnálu

„Stačí udělat jenom to, co vláda slibuje, to znamená aspoň začít se zlepšením úseku německé hranice. Druhá věc je nějakým způsobem pomoci rejdařům přežít do doby, než se plavební podmínky zlepší,“ uvedl Aster.

Lodní dopravci také uvažují o přesunu svého podnikání do ciziny. Upravili by některé lodě, případně nakoupili další, a provozovali by je na plnohodnotných západoevropských vodních cestách.

V takovém případě by ale po vládě požadovali kompenzaci 600 milionů. Stát by pak mohl podle nich upustit od projektů na zesplavnění Labe, a ušetřil by tak až 15 miliard korun. V Česku by nákladní doprava po vodě skončila.

Podle Astera by to ohrozilo celou řadu navazujících odvětví. „Jsou to nejen loděnice a přístavy, ale od vodní dopravy jsou závislí i vysoce sofistikovaní výrobci investičních zařízení, jako generátory, turbíny, tedy věci, které se nedají dopravovat po silnici a po železnici,“ podotkl.

Tomáš Medek, Martin Hromádka Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme