Ekonomické informace 27. 4. 2001

Hovoříme o jednání Mezinárodního měnového fondu, o rozhodnutí Evropské komise zmrazit finanční pomoc Slovensku a také o proexportních záměrech ministerstva průmyslu a obchodu. Všímáme si i privatizace Transgasu a revitalizace Tatry Kopřivnice.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Zpomalení světové ekonomiky na letošní rok předpověděla prognóza Mezinárodního měnového fondu. Zpráva byla zveřejněna v úvodu pravidelného jarního výročního zasedání fondu a Světové banky, které pokračuje až do pondělí. Další informace doplňuje naše Washingtonská zpravodajka Olga Krupauerová.

Evropská komise zmrazila finanční pomoc Slovensku. Rozhodla se pozastavit výplaty na projekty financované z fondů Phare a ISPA. Jak informuje bruselský zpravodaj Českého rozhodla Milan Fridrich, komise má podezření, že část peněz byl zdefraudována.

Komise v současné době studuje odpověď Bratislavy. V ní se uvádí, že Tóth byl propuštěn a případ teď vyšetřuje policie. Zatím prý nic nenasvědčuje tomu, že by Tóthovým počínáním byly dotčeny peníze z programu Phare.

Deficit obchodní bilance chce ministerstvo průmyslu a obchodu řešit sérií proexportních opatření. Základem má být agresivní ekonomická diplomacie a změny ve fungování exportní banky. Ministrův náměstek Zdeněk Vorlíček je totiž přesvědčen, že stávající rozdíl mezi dovozem a vývozem má jiné kořeny, než ten v druhé polovině devadesátých let.

Přeměna státního podniku Transgas na akciovou společnost spěje ke konci. Ředitel Transgasu Tomáš Tichý vyjádřil přesvědčení, že strategické partnerství se silnou zahraniční firmou nebo konsorciem, bude nejvhodnějším způsobem privatizace společnosti. Privatizačním projektem, který počítá s přeměnou Transgasu na akciovou společnost, by se dnes měl zabývat Fond národního majetku. Českému rozhlasu to potvrdila mluvčí fondu Jana Víšková.

Premiér Miloš Zeman v Ostravě znovu obhajoval rozhodnutí vlády, která nedávno schválila využití soukromého kapitálu při dostavbě dálnice D47 z Lipníku nad Bečvou do Ostravy. Šedesáti kilometrový úsek bude financovat izraelská firma Housing - Construction, aniž by podstoupila výběrové řízení. Případný tendr by podle Zeman prodloužil dobu výstavby na více než plánovaných pět let a existuje prý i jiný důvod.

Do revitalizačního programu kopřivnické automobilky Tatra byla dodatečně zařazena i její dceřiná společnost Energetika. Výběrem strategického partnera a nového vlastníka byla, podle mluvčí Věry Brejové, i v tomto případě pověřena společnost ODIEN.

Milan Kopp, Aleš Heřmánek Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme