Ekonomické informace 7. 11.2001

Hovoříme o návratu k původnímu privatizačnímu záměru Karlovarské Becherovky, o kterém dnes bude rozhodovat vláda. Na mušku si bereme také Státní program na podporu úspor energie a využití obnovitelných zdrojů a v našem pořadu se také vracíme ke krachu legendy letecké dopravy, belgické společnosti Sabena.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Becherovka | Foto: Becher.cz

Rodinné stříbro v tekuté, stavu - Karlovarská Becherovka - konečně dostane nového majitele. Měla by se jím stát firma Salb. Prodej na dnešním zasedání vlády navrhnou ministři financí a zemědělství, kteří se tak vracejí k původnímu privatizačnímu záměru. Ten zkomplikoval požadavek společnosti Salb na záruku státu pro případ prohry ve známkoprávním sporu o značku Jan Becher s rodinou Hoffmanových. Podle mluvčí ministerstva financí Jany Vargové Salb už na této podmínce netrvá a chce koupit všech 59 % akcií.

Přehrát

00:00 / 00:00

J. Vargová: Prodej Becherovky

Celkem devět ministerstev se bude v příštím roce podílet na Státním programu na podporu úspor energie a využití obnovitelných zdrojů. Předpokládá to návrh programu, který dnes projedná vláda. Jak zdůraznil Karel Grögr z tiskového odboru ministerstva průmyslu většina navrhovaných opatření přispěje kromě úspor energií také k dalšímu ekonomickému růstu.

Přehrát

00:00 / 00:00

K.Grogr: Úspory energií

Dceřiné společnosti Škoda JS Plzeň se po 18 měsících podařilo splnit poslední odkládací podmínky nutné pro financování už uzavřeného kontraktu v Rusku za téměř 3 a půl miliardy korun. Týká se výstavby nového závodu na zpracování zemního plynu v ruské republice Komi u města Sosnogorsk. Podrobnosti má generální ředitel dceřiné společnosti Škoda JS Plzeň Jiří Borovec.

Přehrát

00:00 / 00:00

J. Borkovec o Škodě JS

Belgická letecká společnost Sabena vyhlásila bankrot a ode dneška přestává létat. Jednu z nejstarších leteckých společnsotí v Evropě a vlajkových lodí Belgie ve světě nakonec pohřbily miliardové dluhy a nedostatek provozního kapitálu. Z Bruselu telefonuje zpravodaj Českého rozhlasu Milan Fridrich.

Přehrát

00:00 / 00:00

M. Fridrich: Krach Sabeny

Letecké společnsoti Air France a British Airways dnes obnoví provoz nadzvukových letounů Concorde, který byl před více než rokem přerušen po havárii nedaleko Paříže. Aerolinky investovaly do odolnějších pneumatik a palivových nádrží, platily i posádky a mechaniky, kteří se podíleli na technických zkouškách strojů. Podle odhadů deníku Le Figaro se náklady na obnovení letů pohybují okolo čtyř miliard korun.

Milan Kopp, Jaroslav Skalický Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme