Ekonomické informace 7. 4. 2004
Vláda se dnes zřejmě naposled vrátí k privatizaci holdingu ČKD, ministři rozhodnou, jestli potvrdí výsledek výběrového řízení. Společnost Quonex Real se odvolala proti kolaudaci pražské haly Sazka Arena. Další uvolnění trhu hlavně s elektřinou a zemním plynem by měla zajistit novela energetického zákona. Němci ze západní části země stále více zpochybňují znovusjednocení státu.
Klienti České spořitelny, kteří pobírají dávky od správy sociálního zabezpečení, se nemusí obávat o své peníze kvůli přečíslování účtů. Podle mluvčí správy Štěpánky Mikešové totiž správa změní čísla automaticky.
Potřetí, a dnes už zřejmě naposled, se vláda vrátí k privatizaci holdingu ČKD. Ministři dnes rozhodnou, jestli potvrdí výsledek výběrového řízení. Ministerstvo financí navrhuje prodat státní podnik i dluhy nejvyšší nabídce. To podle mluvčí ministerstva Evy Novákové znamená firmě Site DV.
Společnost Quonex Real se odvolala proti kolaudaci pražské haly Sazka Arena. Firma je majitelem pozemků, na kterých hala stojí. Kvůli exekučnímu řízení proti společnosti zatím nebyla naplněna smlouva o budoucí kupní smlouvě na pozemky pod halou, kterou se Sazkou uzavřela už v roce 2001. Podle Sazky odvolání proti kolaudaci neovlivní provozování haly ani mistrovství světa v hokeji.
Další uvolnění trhu hlavně s elektřinou a zemním plynem by měla zajistit novela energetického zákona. O ní dnes bude jednat vláda. Zákon má podle mluvčího ministerstva průmyslu Iva Mravinace srovnat české a evropské tempo liberalizace obchodu s energiemi. Zlepší se tím i postavení konečných zákazníků, kteří dnes většinou musejí odebírat energie od distribuční společnosti v kraji, ve kterém sídlí.
Prezident Václav Klaus schválil novely zákonů o daňovém poradenství, o auditorech, a o živnostenském podnikání. Podepsal také změnu zákona o odpadech, která počítá s tím, že dovozci ojetých vozů budou přispívat na likvidaci vraků aut. Každý, kdo si ze zahraničí přiveze starší ojetý vůz, pošle 5000 korun na účet Státního fondu životního prostředí. Ten peníze použije na likvidaci vraků. Platit nebude muset dovozce, jehož vůz bude vyhovovat evropským normám o povoleném množství emisí ve výfukových plynech. Norma také zavádí kvóty pro využití součástí automobilu po vyřazení z provozu.
Němci ze západní části země stále více zpochybňují zatím vlastně nedotknutelné téma sjednocení obou států. Původní západní Německo na to totiž doplácí a nespokojenost roste zejména kvůli převažujícím ekonomickým problémům.
Solidární výdaje západního Německa se podílejí ze dvou třetin na ekonomickém propadu celé země. S tímto závěrem vystoupil Klaus von Dohnanyi, poradce vlády, která dosud obhajovala sjednocení jako hlavní přednost. Experti se proto nyní shodují na tom, že od roku 2019 nebudou staré spolkové země subvencovat nové země. Důvodem je i to, že větší část prostředků dokázaly východní země prostě promrhat. Nová pravidla vítá i hlavní prezidentský kandidát Horst Köhler; jen ekonomická soutěž vytvoří předpoklad skutečného sjednocení Německa!
Reklamní kampaň na Českou republiku, kterou na mezinárodní zpravodajské stanice umístila Česká centrála cestovního ruchu, byl krok správným směrem. Tvrdí to alespoň šéf analytické firmy Mag Consulting Jaromír Beránek. Stát podle něj vynaložil 30 miliónů na reklamu velmi účelně.