Evropští dopravci se obávají přísnějších předpisů pro řidiče

A to zejména dopadů pro řidiče kamionů a autobusů - Evropský parlament včera v Bruselu odhlasoval směrnici, která zkrátí jejich pracovní dobu. Opatření mají snížit nehodovost.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

silniční kontrola

silniční kontrola | Foto: Trutnov

Devět hodin je maximální doba, kterou budou moci řidiči kamionů a autobusů strávit za volantem v jednom daném dni. Musejí déle odpočívat a výrazně se zkracuje i doba, po kterou mohou řídit v jednom týdnu ze 74 na 56 hodin.

Navíc mají mít už od května zapojené nové digitální tachografy - jejichž záznamy se nedají snadno padělat. Dopravci upozorňují, že nová legislativa prodraží dopravu zboží a například turistické zájezdy pro spotřebitele.

Stoupenci přísnějších předpisů ale argumentují, že nehody kamionů jsou podstatně nebezpečnější než osobních automobilů a způsobují asi 16 procent úmrtí na evropských silnicích.

Milan Kopp, Vít Pohanka Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme