Evropští dopravci se obávají přísnějších předpisů pro řidiče
A to zejména dopadů pro řidiče kamionů a autobusů - Evropský parlament včera v Bruselu odhlasoval směrnici, která zkrátí jejich pracovní dobu. Opatření mají snížit nehodovost.
Devět hodin je maximální doba, kterou budou moci řidiči kamionů a autobusů strávit za volantem v jednom daném dni. Musejí déle odpočívat a výrazně se zkracuje i doba, po kterou mohou řídit v jednom týdnu ze 74 na 56 hodin.
Navíc mají mít už od května zapojené nové digitální tachografy - jejichž záznamy se nedají snadno padělat. Dopravci upozorňují, že nová legislativa prodraží dopravu zboží a například turistické zájezdy pro spotřebitele.
Stoupenci přísnějších předpisů ale argumentují, že nehody kamionů jsou podstatně nebezpečnější než osobních automobilů a způsobují asi 16 procent úmrtí na evropských silnicích.