Na český trh prý ještě letos vstoupí 10 amerických restauračních řetězců
Počet amerických restauračních řetězců v Česku se letos zřejmě zvýší. O český trh se zajímá hned deset známých společností s rychlým občerstvením. Firmy už hledají partnery, kteří by chtěli získat franšízová práva.
Mezi značkami je například řetězec Denny´s, který nabízí sendviče. Firma vznikla už v 50. letech a ve Spojených státech patří mezi nejslavnější rodinné restaurace. Má více než dva tisíce poboček, vstoupila také na burzu.
České zákazníky chce oslovit i druhý největší řetězec rychlého občerstvení s kuřecím masem na světě - Church´s Chicken. Podle České asociace franšízingu na domácí trh vstoupí také Dairy Queen, která se mimo jiné zaměřuje na koktejly a ovocné šťávy. Vlastní ji známý miliardář Warren Buffett.
V Česku tak už nebudou jen restaurace zaměřené na maso a hamburgery, ale výběr bude pestřejší. Na tuzemský trh mají namířeno také zmrzlinářské řetězce. Jedním z nich je například Cold Stone Creamery, který vedle zmrzliny vyrábí sytě barevné dorty, koktejly a sorbety. Chybět by neměl ani prodejce čokoládových sušenek Great American Cookies, který má své prodejny v osmi zemích světa.
Podle konzultanta společnosti Incoma Gfk Karla Mayera mají všechny zmíněné značky šanci na českém trhu uspět. Už jen díky tomu, že těchto franšíz je v Česku méně než v jiných evropských státech. „Potenciál je určitě velký a všech deset značek tady může uspět. Otázkou je, kde je koncentrace míst už zaplněná a kde je ještě prostor,“ myslí si.
Manažerka České asociace franšízingu Petra Ritschlová dodává, že v Česku mohou uspět také značky z oblasti služeb a vzdělávání. „Právě tyto koncepty mají zájem o náš trh a v současné době hledají master franšízanta pro Českou republiku. K pozitivnímu rozvoji sítě nestačí pouze tedy dokonalá připravenost konceptu, ale přidanou hodnotou jakéhokoli konceptu jsou vhodně vybraní franšízanti.“
Na bázi franšízové licence v Česku loni podnikalo přes čtyři tisíce firem. Dohromady provozovaly přes pět tisíc poboček.