Pár minut a Tatra získala nového majitele i naději na pokračování výroby
V sídle exekutorského úřadu v Chebu se dnes odehrála mimořádná událost. Na západě Čech se dražil největší domácí výrobce nákladních automobilů, kopřivnická Tatra. Exekuci nařídil Okresní soud v Novém Jičíně na základě návrhu jednoho z věřitelů.
Výjimečnost situace potvrzuje Andrej Čírtek, jehož firma Composite Com Tatru do dražby poslala.
„Podle našich informací je to první dražba podniku takovéto kategorie, a přestože tento institut je v zákoně poměrně dlouho, jeho využití pro takhle velký podnik a vůbec jeho využití oproti nástroji insolvence není tak časté,“ říká s tím, že dražba by měla Tatře pomoci.
„Tradiční cesta, co se velmi často využívá, je cesta insolvence. Problémem insolvenčního řízení je, že v zásadě to vždycky vede k zastavení výroby, propouštění zaměstnanců a stejně pohledávky věřitelů jsou nakonec v procesu uspokojeny jen z části. Pozici takového podniku, jako je Tatra, to může už definitivně zničit,“ připomněl Čírtek.
Zároveň vyloučil, že by jeho firma chtěla Tatru Kopřivnice v dražbě získat sama. „Composite Com chce svou pohledávku uspokojit, takže v žádném případě my se dražby účastnit nebudeme,“ zdůraznil.
Automobilka Tatra má nového majitele, vydražil ji za 176 milionů korun
Číst článek
Dražba výjimečného českého podniku se v Chebu konala podle standardních pravidel. Mimochodem bez diktafonů, kamer a fotoaparátů novinářů.
Za necelých dvacet minut tradiční automobilka změnila majitele. Tím se stal jediný dražitel - společnost Truck Development ze severu Moravy. Zástupci firmy Marek Galvas potvrdil zájem na rozvoji Tatry, uhrazení pohledávek a dalším rozvoji firmy.
„Naším cílem je Tatru stabilizovat, provozovat, vypořádat závazky a rozvíjet dál výrobu a fungování Tatry,“ uvedl Galvas. Propouštění jeho firma údajně nechystá, zato připravuje výměnu tatrováckého managementu.
Nový vlastník získal Tatru Kopřivnice za 176 milionů. A to je méně, než zástupce věřitele Andrej Čírtek čekal. I tak je ale v zásadě s dražbou spokojen.
„Jde o to, aby Tatra vyráběla a aby mohlo i v muzeu přibývat ještě něco nového. Ne aby se z celé Tatry stalo muzeum. Doufáme, že nový vlastník se s touto situací vypořádá,“ podotkl Čírtek.