Pojišťovny denně evidují stovky nových povodňových škod. Klientům už vyplácí zálohy

Lidé stále sčítají škody po povodních a dávají dohromady seznam zničených věcí. Obracejí se také na pojišťovny a žádají zálohy na pojistné plnění.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

S úklidem pomáhají v Kralupech nad Vltavou dobrovolníci

S úklidem pomáhají v Kralupech nad Vltavou dobrovolníci | Foto: Jana Huzilová

Například Generali už svým klientům podle mluvčího Jiřího Cívky poslala celkem pět milionů korun. Do toho se počítají jak zálohy, tak samotné pojistné plnění.

Stále více lidí se obrací také na Českou pojišťovnu. Podle mluvčího Tomáše Zavorala bude počet žádostí o zálohy ještě růst. Pojišťovny jsou ale připravené. Klientům radí, aby se na zálohách domluvili hned na místě s pracovníkem pojišťovny.

„Nemáme problém zálohu v podstatě na požádání maximálně do druhého dne od nahlášení škody vyplatit. V tuhle chvíli už máme prohlédnuto více než 500 objektů a řekněme jedna třetina už je tímto způsobem pokryta a klienti mohou z těchto zdrojů likvidovat škody,“ dodává mluvčí ČSOB Pojišťovny Petr Milota.

Přehrát

00:00 / 00:00

Redaktor Jan Beneš zjišťoval, kolik peněz už pojišťovny vyplatily

Klient pak může společnost požádat o zálohu na jakoukoli pojištěnou věc. Zatím pojišťovny vyplácí peníze zejména majitelům domů a domácností. Škody se u nich totiž sčítají snáze a rychleji.

Denně hlásí lidé pojišťovnám stovky nových škod. Třeba Česká pojišťovna jich ke včerejšímu dni evidovala 9500, dnes jejich počet vzrostl o tisícovku, na celkový objem ve výši 720 milionů korun.

Přes 1200 škod má také Generali. Společnosti očekávají nápor hlavně v tomto týdnu, kdy se lidé začnou postupně vracet do svých domovů a zjišťovat škody.

Poničený majetek by lidé měli nechat v původním stavu a škody zdokumentovat. Pojišťovnám stačí i fotky z mobilu.

Výhodou je, když klienti pojišťovnám dodají také seznam poškozených věcí, kde uvedou jejich stáří i rozsah zničení. Přiložit by měli i účetní nebo záruční listy. Součástí náhrady mohou být také náklady, které lidem vznikly při odklízení škod.

Jan Beneš Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme