Twitter se chystá na burzu, hodnotu akcií odhadují odborníci na 200 miliard korun

Americká burza brzy přivítá dalšího velkého nováčka. Své akcie veřejně nabídne sociální síť Twitter. Podle analytiků půjde o nejostřeji sledovanou nabídku akcií technologické firmy za poslední rok. Tedy od doby, kdy na burzu vstoupil konkurenční Facebook.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Stejně jako v případě Facebooku půjde o velké peníze. Twitter potřebuje větší kapitál, a proto bude nabízet akcie veřejně na trhu. Tato sociální síť má více než 200 milionů uživatelů.

Odborníci odhadují, že její tržní hodnota je deset miliard dolarů, což je zhruba 200 miliard korun. To vlastně může být celková hodnota všech vydaných akcií firmy.

Zájem může být velký

Jestli půjde o trhák, se podle analytiků teprve uvidí. Zájem o akcie může být velký. Zároveň ale může přinést zklamání, jako to bylo u Facebooku, což tehdy přiznal i jeho šéf Mark Zuckerberg.

Facebook loni v květnu upisoval akcie za 38 dolarů. Po čtyřech měsících se jejich cena kvůli obavám o vyhlídky podniku propadla až na 17,5 dolaru. Včera se obchodovaly za rekordních 45 dolarů za akcii.

Kromě oznámení o vstupu na burzu, kterou firma pustila do světa právě na Twitteru, zatím žádné další podrobnosti nejsou známy. Žádné akcie společnost zatím nenabídla. Podle některých analytiků ale postup firmy nasvědčuje tomu, že první nabídka akcií přijde brzy.

Firma musí podle amerických zákonů projít dlouhým administrativním procesem. Čeká ji třeba schválení a poté zveřejnění účetní závěrky. Společnost pak bude plně podléhat pravidlům, která se vztahují na všechny firmy obchodující na burze. To znamená detailní zveřejňování hospodářských výsledků.

Sociální sítě (ilustrační foto) | Foto: Free Digital Photos, Master isolated images

Twitter údaje o svém hospodaření zatím nezveřejňuje. Lze se proto odvolávat pouze na odhady analytických firem. Například podle společnosti eMarketer by měly příjmy Twitteru letos vzrůst, a to na zhruba 583 milionu dolarů.

Naprostou většinu těchto výdělků firmě přináší internetová reklama. Ve srovnání s Facebookem jsou ale její příjmy trojnásobně menší.
„Twitter vydělává zejména na reklamních formátech, které vkládá přímo mezi tweety uživatelů. Jsou to placené tweety a další placené trendy, které se objevují kolem nich,“ říká šéfredaktor serveru Lupa.cz David Slížek.

Americký trh s reklamou loni ovládal Google. Následují Facebook a Yahoo!.

kko, Jan Beneš Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme