Vědci objevili novou formu života. V DNA má arzen

Vědci z NASA objevili v kalifornském jezeře zcela novou formu života. Jedná se o bakterii, jejíž DNA obsahuje arzen. Arzen je přitom přírodním prudkým jedem. Objev je podle amerického Národního úřadu pro letectví a vesmír přelomový při pátrání po mimozemském životě.

Bakterie Staphylococcus epidermidis | Foto: PHIL, Janice Carr / CDC

Veškerý dosud známý život na Zemi tvoří šest základních prvků: uhlík, vodík, dusík, kyslík, fosfor a síra. Při výzkumu bakterií v kalifornském jezeře Mono, ve kterém je vysoká koncentrace arzenu a soli, vyšlo ale najevo, že jedna zdejší bakterie využívá arzen pro svůj vývoj.

Skutečnost, že jakýkoliv živý tvor, v tomto případě bakterie, je schopný se vyvíjet v arzenu, zcela mění pohled na možný život ve vesmíru. Pakliže totiž taková forma života existuje na Zemi, proč by nemohla existovat i na jiných planetách, které se dosud zdály pro život zcela nevhodné?

Vědci budou nyní bakterii dále zkoumat, především pro její možné využití v medicíně.

Jan Piroch Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít