O rekonstrukci Horního nádraží v Karlových Varech se může rozhodnout už letos
Horní železniční nádraží v Karlových Varech patří mezi nejhorší v republice. Rekonstrukce areálu měla už před lety zajistit italská soukromá firma. To se ale nestalo, a vysloužilé drážní budovy hyzdí lázeňské město dodnes. Dráhy chtějí letos budovu převést na SŽDC, teprve pak by se mohlo začít s rekonstrukcí.
„Jsem na to zvyklý celý život, tak mi to nepřijde. O rekonstrukci už se mluví řadu let, ale zatím se nic neděje. Vzhledem k tomu, že tady je spousta cizinců, Rusáci, Němci a tak dále, je to lázeňské město, tak je to hodně špatná vizitka,“ myslí si Daniel z Karlových Varů, který jezdí z Horního nádraží pravidelně, hlavně na běžky do Krušných hor.
O odkládané rekonstrukci Horního nádraží v Karlových Varech natáčel Zdeněk Trnka
„Nádraží by to chtělo nové, už ho slibují hodně dlouho. Kolik let už je to v takovém dezolátním stavu,“ přidává se paní Jana, která přijela ze Žlutic.
Paní Vlasta přijela do lázeňské metropole až ze severočeského Rumburku a ze stavu nádraží je zděšena. Podle ní se na severu České dráhy o železniční stanice starají lépe.
ČD převede budovu na SŽDC
Na zchátralém karlovarském nádraží není v provozu restaurace ani společenská místnost. Záchody ale fungují a všude se uklízí. České dráhy původně chtěly železniční stanici opravit, aktuálně ji ale hodlají převést na Správu železniční dopravní cesty.
„Jak demolici, tak výstavbu nové výpravní budovy v Karlových Varech už nebudou zajišťovat České dráhy, ale státní organizace Správa železniční dopravní cesty. Původní termín převodu budovu na SŽDC byl k 1. 1. 2014, zatím je termín odložený. Mělo by se tak stát v prvním pololetí roku,“ vysvětluje mluvčí Českých drah Radka Pistoriusová.
Situaci hlavní železniční stanice krajského města vnímá i náměstek hejtmana za sociální demokracii Petr Navrátil. Podle něho chce kraj pomoci slibovaný převod areálu urychlit. I kvůli možnosti využití evropských dotací.
„My samozřejmě budeme apelovat na parlament i na vládu, aby tento převod byl uskutečněn co nejrychleji, protože to je jediná podmínka pro to, aby nádraží vůbec bylo opraveno. A pokud by to bylo provedeno hodně brzo, tak výběrové řízení je hotové a mohlo by se na to čerpat možná ještě v tomto plánovacím období,“ říká náměstek Navrátil.
O budoucnosti Horního nádraží se letos možná už konečně rozhodne. Řada cestujících ale zůstává skeptická. „To už bylo v novinách tolikrát psané a slibované. Jestli s tím něco už konečně udělají, to nevím, ale bylo by to dobře, Vary by si to zasloužily,“ dodává paní Jana.