Louny pokračují v boji za rozšíření frekventované silnice R7. Po roce na ní opět měří provoz

Lounská radnice chce ministerstvu dopravy dokázat, že rychlé rozšíření silnice R7 je nutné. Problematický úsek vede od Panenského Týnce na Lounsku k průmyslové zóně Triangle na Chomutovsku, kde na něj navazuje čtyřproudá silnice. Stát se rozšíření silnice zatím brání kvůli nedostatku peněz. Město chce znovu argumentovat měřením počtu aut.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nehoda na R7

Nehoda na R7 | Foto: Policie ČR

Na silnici R7 na nájezdu na obchvat Loun u Chlumčan specializovaná firma měří, kolik v obou směrech projede aut.

„Ministerstvo dopravy a ŘSD uvádí v roce 2010 průměrný počet vozidel 11 636 vozidel za 24 hodin. Silnice R7 tím naším měřením se dostává do kategorie silnic, které mají intenzitu provozu od 15 do 25 tisíc vozidel za 24 hodin,“ konstatuje starosta Loun za Unii pro sport a zdraví Radovan Šabata.

Přehrát

00:00 / 00:00

O měření počtu aut na silnici R7 natáčel reportér Honza Beneš

Přesně před rokem projelo po R7 u Chlumčan téměř 16 tisíc aut, letos to bylo už po 18 hodinách měření 13 tisíc vozidel. Louny tak chtějí dokázat, že rozšíření silnice z dvou pruhů na čtyřy je zkrátka nezbytné.

„Pokud si propočítáme zatížení komunikace a časové rozložení průjezdu vozidel, vychází nám reakce na jeden jízdní úkon jednoho řidiče tři vteřiny, což je nereálná doba. Dá se říct, že je to – lidově řečeno - komunikace smrti,“ hodnotí situaci na R7 na Lounsku šéf zdejší dopravní policie Jiří Král.

O tom, že jízda po R7 od Panenského Týnce k Postoloprtům je nebezpečná, mluví i samotní řidiči.

„Počet kamionů je větší a větší, když člověk pospíchá, jsou úseky, kde není vidět a nedá se předjíždět. Provoz je pomalý, není to úplně bezpečné,“ říká jeden z nich. Další přípomíná, že některým nezabrání v předjíždění ani plná čára.

Policisté se od počátku roku snaží dohlížet na piráty silnic speciálně vybaveným civilním autem, které na kameru zachytí nebezpečné chování řidičů.

Od počátku roku už "polkam", jak lounští policisté vozidlu říkají, najezdil přes 18 tisíc kilometrů, hlavně po silnici R7.

Rychlostní silnice R7 | Foto: Filip Jandourek

„Celkem se zadokumentovalo 917 přestupků,“ počítá šéf lounské dopravní policie Jiří Král pokuty převážně udělené za nebezpečnou jízdu po obchvatu Loun.

Od jeho vybudování v roce 2001 zemřely při nehodách tři desítky lidí. Rozšíření silnice je podle policie jediný účinný způsob, jak smrtelným nehodám zabránit.

„Ideální řešení je komunikace rozdělená středovým pásem s ocelovými svodidly, které vlastně znemožňují vjetí do protisměru a zabraňují čelnímu střetu vozidel,“ tvrdí vedoucí lounské dopravní policie Jiří Král.

V letošním roce ještě nedošlo na obchvatu Loun k žádné smrtelné nehodě. Policisté ale řešili přes dvě desítky havárií, některé se neobešly bez vážných zranění.

Výsledky současného měření hustoty provozu na lounském úseku silnice R7 odvezou Louny na ministerstvo dopravy koncem měsíce.

Jan Beneš Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme