Česká Telefónica mění název. Bude používat označení O2 Czech Republic

Jeden z klíčových operátorů na českém telekomunikačním trhu, firma Telefónica, změní název. Akcionáři společnosti schválili návrh většinového vlastníka, skupiny PPF, a přijali název O2 Czech Republic. Společnost změní název k 21. červnu.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Telefónica O2

Telefónica O2 | Foto: Tomáš Adamec

Investiční skupina PPF má v české Telefónice necelých 66 procent akcií. Koupila také 100procentní podíl ve Slovenské Telefónice. Zaplatila za to více než 63 a půl miliardy korun. Změna názvu byla v plánu.

To, že se nové označení začne používat už 21. června, je strategickým tahem nového vedení. Musí se totiž přizpůsobit rychlým změnám na evropském telekomunikačním trhu a přidržet si zákazníky.

„Jsem přesvědčen, že velmi často čas znamená peníze a rychlé rozhodnutí může být velmi dobré rozhodnutí. A změna jména je jednou ze základních věcí, které se týkají strategie. Takže to si myslím, že je ten hlavní důvod,“ míní prezident Asociace českých reklamních agentur a marketingové komunikace Pavel Brabec.

Telefónica je velká firma, má mnoho prodejen. Změna značky tak bude stát desítky milionů korun. Musí se změnit loga na prodejnách, na dopisních papírech, na firemních autech. Musí změnit i internetové stránky.

Za použití názvu O2 platit nebude

Na druhé straně španělská Telefónica podle informací na internetových stránkách nebude za ochrannou značku O2 nic chtít. Navíc jde o značku, kterou lidé znají a mají ji v paměti. Takže novému vlastníkovi se podle odborníků rychlá změna loga vyplatí.

„Spontánní znalost značky je jedním ze základních atributů úspěšnosti. Protože klienti k ní mají určitou loajalitu. Musí mít určitou konkurenceschopnost a samozřejmě svou roli hraje i hodnota značky. Takže rychlé rozhodnutí a vrácení se k tomu, co veřejnost vnímá víceméně dlouhodobě a konzistentně, je velmi důležité,“ dodává Brabec.

Právě fakt, že značku O2 lidé znají, pomůže podle odborníků přidržet zákazníky. A to i v případě slovenské pobočky. Je to určitě lepší, než kdyby si firma vymýšlela nějaké nové jméno. To by klienty mátlo, tvrdí odborníci.

Jitka Hanžlová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme