Podíl na trhu světových výrobců videoher se změnil. Sony poprvé předstihla Nintendo
Na trhu světových výrobců herních konzolí se výrazně změnil poměr sil. Japonská společnost Sony poprvé předstihla v prodejích svého domácího rivala, a tím je firma Nintendo. Sony dokázala v posledním finančním roce, který skončil v březnu, prodat celkem přes 18 milionů konzolí. Konkurent Nintendo měl ve stejném období odbyt 16 milionů kusů.
Vedení společnosti Sony vsadilo na novou konzoli PlayStation 4, která byla podle odborníků velmi úspěšná. Poptávka byla i po starších zařízeních, hlavně po tom, které mělo pořadové číslo tři. I tyto konzole firma zahrnula do celkových prodejů za zmiňované období.
Prodeje konzolí japonského rivala s názvem Nintendo Wii nebyly ve srovnání s nejnovějším PlayStationem příliš ohromující. Podle některých analytiků dosáhly zhruba jedné třetiny a zůstaly tak za očekáváním odborníků i samotné firmy.
Celkové hospodaření Nintenda nedopadlo v uplynulém finančním roce, který skončil v březnu, zrovna nejlépe. Firma měla podle BBC čistou ztrátu přesahující v přepočtu zhruba 230 milionů dolarů.
V Japonsku vede Nintendo
Obě firmy jsou z Japonska. Na domácím trhu je jejich tržní podíl úplně jiný. Zatímco ve světových prodejích konzolí si Sony drží před rivalem náskok, na japonském trhu je výraznější Nintendo.
Podle údajů BBC tam firma prodala přes 19 tisíc svých nejnovějších konzolí, konkurenční Sony jen zhruba 6 tisíc. Odborníci ale upozorňují na to, že Sony zahájilo prodej nejnovější konzole PlayStation 4 teprve koncem loňského roku.
Dalším výrobcem konzolí je Microsoft. Jeho Xbox mu třeba v loňském posledním čtvrtletí pomohl mírně vylepšit celkové hospodářské výsledky. V porovnání s konkurencí, například Sony, jsou ale jeho prodeje malé. Zatímco Sony za rok prodalo téměř 2 miliony kusů své nejnovější konzole, Microsoft dokázal na trh dostat 900 tisíc konzolí Xbox One.