Cena vysílacích práv na mistrovství světa ve fotbale překonává i olympijské hry

Mistrovství světa ve fotbale, které dnes startuje v Brazílii, je magnetem nejen pro diváky, ale i pro firmy, sponzory a reklamní společnosti. Letošní mistrovství pravděpodobně přinese hned několik nej. Je nejdražší, bude zřejmě nejsledovanější a může také přinést historicky nejvyšší tržby Mezinárodní fotbalové federaci FIFA.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Brazilské fanoušky pohltilo fotbalové šílenství (ilustrační foto)

Brazilské fanoušky pohltilo fotbalové šílenství (ilustrační foto) | Zdroj: Reuters

Podle některých zahraničních médií by se tržby pro FIFU mohly vyšplhat až na čtyři miliardy dolarů. Pokud se to vyplní, bude to zhruba o čtvrt miliardy dolarů víc než při posledním šampionátu v Jihoafrické republice.

FIFA má největší příjmy z televizních práv. Podle odhadů odborníků mohou překročit 1,5 miliardy dolarů. Vysílací práva na mistrovství světa ve fotbale jsou pak nejdražší mezi všemi sportovními utkáními a překonávají i olympijské hry.

„Všeobecně vývoj veškerých televizních práv ve sportovním prostředí je nahoru. Meziroční nárůst je v desítkách procent. Televizní práva v mistrovství světa ve fotbale patří k těm absolutně nejdražším, co na světě jsou, protože se jedná o mimořádný sportovní projekt, který zasahuje celý svět,“ potvrzuje výkonný ředitel programu ČT4 Sport Jiří Ponikelský.

Brazilské mistrovství zřejmě pokoří dosavadní rekordy také v televizní sledovanosti. Třeba analytici CNN odhadují, že připoutá k televizím více lidí než olympijské hry v Pekingu před šesti lety. Tehdy tuto sportovní událost sledovaly 3,6 miliardy lidí.

Předchozí mistrovství v Jihoafrické republice sledovaly alespoň jednu minutu 3,2 miliardy diváků. Brazilské mistrovství by se tak mohlo stát nejsledovanější sportovní událostí v historii.

Práva na televizní vysílání zakoupilo kolem 200 stanic, na utkání se mohou dívat fanoušci ve více než stovce zemí po celém světě.

Fotbalové MS je událostí číslo jedna nejen pro fanoušky, ale i pro podnikatele a firmy

Číst článek

Sportovní událost láká i uživatele sociálních sítí. Centrem jejich pozornosti je oficiální stránka šampionátu, kterou mohou sdílet na Facebooku.

Fotbalové mistrovství světa bude zřejmě i nejtweetovanější akcí. Podle vedení Twitteru překoná počet příspěvků na této síti 150 milionů tweetů. To je číslo z letních olympijských her v Londýně v roce 2012.

Jan Beneš, kap Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme