Obnovená železniční trať Dolní Poustevna - Sebnitz zkrátí cestování do Děčína

Zástupci Ústeckého kraje a Saska dnes slavnostně otevřou obnovený železniční přechod Dolní Poustevna - Sebnitz. Obnova tratě na české straně stála Správu železničních a dopravních cest 35 milionů korun. Pravidelné spoje tam v dvouhodinových intervalech ale pojedou až od zítřka. Cestujícím do Děčína se tak zkrátí doba strávená ve vlaku o hodinu.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Vlaková souprava Desiro na ústeckém nádraží

Vlaková souprava Desiro na ústeckém nádraží | Foto: Veronika Kindlová | Zdroj: Český rozhlas

„Tím, že u toho Šluknovského výběžku dojde ke zkrácení doby do Děčína z dnešních dvou a něco hodin na hodinu a pět minut, tak věřím, že si to své cestující najde,“ doufá ředitel Krajského centra osobní dopravy Českých drah Daniel Jareš.

O kratší spojení stáli hlavně v Dolní Poustevně, Mikulášovicích a Velkém Šenově, odkud do Děčína museli lidé dosud cestovat přes Rumburk a Benešov nad Ploučnicí. Na nové lince budou podle Jareše jezdit moderní vozy.

Přehrát

00:00 / 00:00

O obnovené trati mluvila Gabriela Hauptvogelová

„Tím, že to děláme v kooperaci s německými železnicemi, tak tam budou jezdit jejich vozy. Bude to Desiro, které je poměrně moderní, klimatizované, s vakuovým WC. Personál na celé lince bude náš.“

„Budou německy hovořící. Probíhalo intenzivní vzdělávání, aby se v té němčině zdokonalili.“

Problém s návazností

Kvůli novému spojení se ale podle Jakuba Jeřábka z odboru dopravy krajského úřadu zhorší návaznosti vlaků v některých městech.

„Návaznosti budou nově v Mikulášovicích ve směru na Sebnitz. Bohužel nebudou takové dobré návaznosti v Rumburku nebo Krásné Lípě jako nyní.“

To by mohly od příštího roku zlepšit autobusové spoje.

„Hlavním cílem je navázat více vlaků na to nové spojení přes Sebnitz do Děčína. Takže ve Velkém Šenově budou navazovat autobusy na vlak ze směru Mikulášovice, Staré Křečany. Stejně tak z Rumburku.“

„Snažíme se zabránit rozmělňování cestujících mezi autobusy a vlaky tak, že více podpoříme železnici. A to tak, že mezi Rumburkem a Děčínem až na jednu výjimku jednoho spoje nepojede žádný přímý autobus do Děčína, cestující budou odkázáni na železnici,“ dodal Jakub Jeřábek.


Zvětšit mapu

Gabriela Hauptvogelová, Jan Bachorík Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme