Na železničních přejezdech v Česku letos zemřelo více lidí než za celý loňský rok
Na českých železničních přejezdech už letos zemřelo více lidí než za celý loňský rok. Od ledna se stalo 103 nehod, při nichž přišlo o život 24 lidí. Naposledy zemřel minulý týden v Ostrožské Nové Vsi mladý řidič, který vjel pod nákladní vlak.
„Rozhodně bych neřekl, že jsou železniční přejezdy u nás nebezpečné. Je nutné si uvědomit, že se jedná o nějaký kritický dopravní bod, kde se střetává drážní a silniční doprava. Přednost má drážní doprava a řidiči si prostě musí uvědomit rizika, která na těchto přejezdech hrozí,“ upozorňuje generální inspektor Drážní inspekce Roman Šigut.
Za nehody podle něj v drtivé většině mohou účastníci silničního provozu. Také mluvčí Správy železniční dopravní cesty Jakub Ptačinský vidí za rostoucím počtem mrtvých hlavně neukázněnost řidičů.
O situaci na železničních přejezdech mluvil generální inspektor Drážní inspekce Roman Šigut
„Dokonce jsou ochotni si závoru nadzvednout, objet ji, a to i s kamionem, s náklaďákem, s autobusem plným lidí. Projíždějí na poslední chvíli,“ popisuje.
Nejnebezpečnější jsou údajně přejezdy se světelnou signalizací a bez závor. Nejvíce nehod se stalo v posledních dvou měsících.
„Zatímco začátek letošního roku byl, co se počtu mimořádných události na železničních přejezdech týče, relativně příznivý, v měsících červnu a červenci zaznamenáváme nárůst počtu těchto nehod,“ informuje mluvčí České drážní inspekce Martin Drápal.
Zemědělcům na Vysočině se prodraží cesta na pole. Kraj ruší železniční přejezdy
Číst článek
„Zatímco v červnu se za celý měsíc odehrálo 19 nehod, v červenci za prvních 21 dní již máme 16 nehod a čtyři usmrcené,“ doplňuje.
Některé staré železniční přejezdy Správa železniční dopravní cesty raději ruší. To ale trápí hlavně zemědělce, kteří tak často musí kvůli cestě na pole najet i desítky kilometrů navíc.
V příštích dvou letech půjdou z Evropské unie v rámci operačních programů na modernizaci přejezdů téměř dvě miliardy korun.