Spadlou trolej na trati mezi Prahou a Ostravou už se podařilo opravit
Železniční spoje, které od rána nabíraly zhruba půlhodinové zpoždění kvůli poruše na trati mezi Běchovicemi a Úvaly, už jezdí na čas. Prověšenou trolej nad kolejištěm se podařilo opravit krátce před 14. hodinou. Rozjely se i spoje, které byly během výluky zrušeny.
„Na trať se tak vrací všechny vlaky, které jezdí po této trati, a budou jezdit pole jízdního řádu. V odpolední špičce proto nebude ani docházet k omezování provozu na lince S7 u spojů, které zajíždí z Prahy až do Úval. Tyto vlaky pojedou také až do Úval podle plánovaného jízdního řádu,“ potvrdil mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.
Kvůli stržené troleji mohly vlaky jezdit pouze po jedné koleji. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) původně odhadovala, že komplikace potrvají až do 18 hodin.
Příčinou poruchy bylo podle SŽDC prasklé kotevní lano, které drží trolej. Závada způsobená pravděpodobně únavou materiálu poškodila elektrické vedení zhruba na desetikilometrovém úseku.
Omezení se dotýkalo hlavně vlaků jezdících mezi Prahou a Ostravou, ale třeba i vlaků na Brno. Zpožďovala se také pendolina a mezinárodní spoje jezdící na Slovensko, Německo, Rakousko či Maďarsko.
Během dopoledne hlásily České dráhy sedm zrušených osobních vlaků z Berouna do Úval. Protože na trase jezdí v půlhodinovém intervalu druhá linka z Masarykova nádraží do Kolína, nebylo podle drah nutné zavádět autobusovou dopravu.
Situaci na Hlavním nádraží v Praze i na místě poruchy u Úval sledovaly Evelyna Kulíšková a Alena Rokosová
Po poledni nabíraly vlaky ve směru na Prahu dvacetiminutová zpoždění, vlaky směřující v opačném směru jezdily na čas, dodal mluvčí drah Petr Šťáhlavský.
Také vlaky společnosti Leo Express jezdily odklonem, podle mluvčí Petry Valentové nabíraly zpoždění kolem 15 až 25 minut. I další dopravce, RegioJet, odhadoval zpoždění kvůli delší objízdné trase a nižší rychlosti na 15 až 30 minut.
Příjezdové a odjezdové cedule na hlavním nádraží v Praze ohlašovaly většinou půlhodinová zpoždění. Cestující je sice nesledovali s nadšením, chaos nebo nervozita na nástupištích ale nebyly znát.