Modernizace dálnice D1 u Jihlavy se zpozdí minimálně o půl roku. Kvůli počasí

Stavbaři nebudou letos pokračovat v modernizaci dálnice D1 mezi Jihlavou a Větrným Jeníkovem. Tuto informaci získal Český rozhlas jako první nezávisle z několika zdrojů.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Modernizace úseku D1 Šternov-Psáře

Modernizace úseku D1 Šternov-Psáře | Foto: Petr Jansa

Příští týden přitom měli stavbaři převézt dopravu na už hotový jízdní pás a začít bourat pás směrem na Prahu.

„Mezi exity 104 až 112 mezi Větrným Jeníkovem a Jihlavou bude modernizace pokračovat až na začátku příštího roku,“ uvedl mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Rýdl.

Důvodem je podle Rýdla bezpečnost řidičů v opravovaném úseku. „Sledovali jsme statistiky počasí. Na Vysočině zima přichází dřív a často dramatičtěji než v jiných úsecích. Nechtěli jsme za žádnou cenu riskovat situaci, že by rozestavěného nebo nepřipraveného úseku přišla zima. Bylo by to nebezpečné pro řidiče,“ vysvětlil.

Přehrát

00:00 / 00:00

Informace Radiožurnálu potvrdil mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Rýdl

Plného provozu se ale do dalšího začátku oprav řidiči nedočkají. „Bude se jezdit oběma směry dvěma pruhy,“ dodal mluvčí s tím, že jízdní pruhy budou oddělovat mobilní svodidla. Podle informací Radiožurnálu je ale stále ve hře, že přes zimní přestávku by byl obnoven provoz v plném rozsahu.

Protože o prodloužení modernizace rozhodlo samo ŘSD, nebude vymáhat po stavební firmě Colas, která dálnici modernizuje, žádné sankce za nedodržení termínu. Rozhodnutí vzniklo po dohodě obou firem.

Rýdl také odmítl potvrdit, jestli bude prodloužení oprav stát ŘSD jako investora další peníze navíc.

Modernizace dálnice D1 začala v květnu loňského roku. Opravují se zatím čtyři úseky, kromě osmi kilometrů dálnice u Jihlavy také úsek mezi Šternov - Psáře ve Středočeském kraji, Loket - Hořice a Lhotka - Velká Bíteš na Vysočině.

Zatímco první dva úseky ve Středočeském kraji běží podle harmonogramu a stavbaři začali modernizovat jízdní pás směrem na Prahu, což by měli stihnout do října letošního roku, zbývající dva úseky na Vysočině by měly být dokončeny až v první polovině příštího roku.

Dálnice D1 jako spojnice Prahy, Brna a Ostravy je nejvytíženější komunikací na celé dálniční síti. U Prahy po ní projedem v obou směrech téměř 100 tisíc vozidel, u Brna 70 tisíc a na Vysočině kolem 35 tisíc aut.

Modernizované úseky D1 v roce 2014 | Foto: Český rozhlas

Petr Jansa Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme