Když se dostanete na dovolené do problémů, může vám pomoci nová mobilní aplikace
Aplikaci pro chytré telefony na řešení reklamací v zahraničí připravilo Evropské spotřebitelské centrum. Program je možné si stáhnout do všech chytrých mobilů. Na telefonu pak spotřebitel bez problémů najde návody, jak se zachovat při reklamaci zboží nebo služeb hotelů, dopravců a dalších poskytovatelů. Aplikace pomůže i s jazykovou bariérou.
Aplikace ECC-Net Travel se dá použít při cestování, nákupech nebo potížích s různými službami.
„Mezi oblastmi, které aplikace pokrývá, jsou letecká, železniční, autobusová i vodní doprava, dále nákupy v zahraničních obchodech anebo například pronájmy vozů a problémy s ubytováním,“ vysvětluje Ondřej Tichota z Evropského spotřebitelského centra.
Aplikace poradí nejen s tím, co může klient požadovat, ale nabídne i potřebné fráze v jazyce dané země.
„Nabízí vám to kromě výpisů práv v dané situaci i věty, které můžete v cizím jazyce použít. Stačí je obchodníkovi ukázat. Jsou tam i některé otázky, třeba jestli souhlasí s vyřízením reklamace, kterou spotřebitel požaduje. Pokud ne, tak je tam další návod, jak pokračovat,“ dodává Tichota.
Kromě 23 oficiálních jazyků Evropské unie nabízí aplikace také islandštinu a norštinu. Navíc funguje offline, takže pomůže i těm, kteří při cestách nevyužívají datový roaming.