Na dálnici D1 u Jihlavy stále zůstává omezení. Přestože se tam už nepracuje
Dopravní omezení na dálnici D1 u Jihlavy potrvá ještě měsíc. A to i přesto, že do konce roku se tam dělníci nevrátí. Ministerstvo dopravy začátkem srpna další práce na devítikilometrovém úseku u Jihlavy zastavilo. Na odstranění mobilních svodidel má ale zhotovitel 30 dní, zmizet by tak měla nejpozději v polovině září.
Dělníci byli připraveni bourat starý povrch dálnice v levém pásu a dělat nový, jenže ministerstvo dopravy na poslední chvíli nepovolilo pokračování stavebních prací. A to kvůli počasí.
„Je tady obrovské riziko, že zhotovitel nezvládne postavit druhou polovinu dálnice do začátku zimy. To by znamenalo velký problém pro bezpečnost dopravy a my tomu za každou cenu předejdeme,“ vysvětluje Jan Rýdl z Ředitelství silnic a dálnic.
O zastavení prací se rozhodlo v pátek 8. srpna. Fyzicky se svodidla rozdělující jednotlivé jízdní pruhy dají odstranit zhruba za tři dny, jenže tam stále jsou.
„Vydali jsme pokyn zhotoviteli, aby zprovoznil oba pásy dálnice do 30 dnů,“ dodal Rýdl.
Rychleji to podle něj být nemohlo. „ŘSD tento požadavek na zhotovitele vzneslo. Ten argumentoval některými nezbytnými technologickými kroky především na straně nezmodernizované poloviny,“ řekl Rýdl.
ŘSD podle Rýdla stále jedná se zhotovitelským sdružením Colas a Porr o finančních kompenzacích za posunutí termínu dokončení.
Původně se předpokládalo, že do konce října bude celý úsek u Jihlavy zmodernizován. Nový povrch na polovině dálnice budou dělnici oproti plánu dělat až jaře. Část z nich se přesunula na úsek Loket–Hořice, který opravuje stejné sdružení.