Oprava českobudějovického nádraží se možná zpozdí o několik dalších let

Nádražní budova v Českých Budějovicích chátrá. Podle dřívějších plánů měla už být dávno opravená, začátek rekonstrukce se ale neustále posouvá. Další zádrhel se objevil teď, kdy se mluví o převodu nádražních budov z Českých drah do vlastnictví státu, v tomto případě Správy železniční dopravní cesty. Převod a financování oprav totiž komplikují už dříve podepsané smlouvy.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Vlak Regioshark na chebském nádraží

Vlak Regioshark na chebském nádraží | Foto: Zdeněk Trnka | Zdroj: Český rozhlas

Smlouvy uzavřely České dráhy, jako majitel nádražní budovy, se soukromým investorem.

„Podle uzavřené smlouvy se budou hradit náklady na rekonstrukci výpravní budovy z příjmu prodeje zbytných pozemků v lokalitě železniční stanice České Budějovice. Aktuálně probíhá výběr projektanta, který nejprve zpracuje projektovou dokumentaci rekonstrukce,“ upřesňuje mluvčí Českých drah Radka Pistoriusová.

Budova a pozemky patří Českým drahám. Stejně tak 90 tisíc metrů čtverečních dalších ploch, mezi které patří nákladové nádraží. Smlouvu je podle náměstka generálního ředitele Správy železniční dopravní cesty Josefa Hendrycha třeba projednat.

„Začalo se hovořit o tom, že výpravní budova přejde SŽDC. České dráhy mají představu, že si prostředky z prodeje nechají, protože jsou zadlužené. A SŽDC musí najít prostředky na opravu výpravní budovy. Čili co se týká majetnictví, nejsou problémy. Ty jsou, jak se vyvázat ze smlouvy České dráhy versus CB Station,“ říká Hendrych.

Přehrát

00:00 / 00:00

O českobudějovické nádraží se zajímal reportér Martin Pokorný

Ministerstvo dopravy teď připravuje převod nádražních budov na stát, tedy do majetku Správy železniční dopravní cesty. A ta už příští rok plánuje začít s opravami například na nádraží ve Veselí nad Lužnicí nebo ve Strakonicích. Českobudějovické nádraží ale přijde na řadu později.

„Tím, že České Budějovice nemohou být v první etapě, dosud jsme se nezabývali tím, jestli projekt můžeme, nebo nemůžeme převzít,“ uvádí generální ředitel Správy železniční dopravní cesty Pavel Surý.

Je tedy možné, že projekt na opravu českobudějovického nádraží, který teď připravují České dráhy, nebude možné využít po převodu budovy.

„Problém je v tom, že projekt je stavěný pro potřeby Českých drah. Já ale nemůžu udělat projekt pro potřeby Českých drah, protože to bude budova SŽDC. Já tam musím třeba udělat zákaznické centrum, které nabídnu více dopravcům,“ uzavírá Hendrych.

V příštím roce tak pravděpodobně oprava budovy hlavního jihočeského nádraží nezačne. Hovoří se spíš o letech 2016 nebo 2017.

Martin Pokorný Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme