Začíná oprava pražského Nuselského mostu
V Praze začíná oprava Nuselského mostu, jedné z klíčových staveb dopravního systému města. Ambiciózní architektonické dílo překlenulo nuselské údolí před 38 lety a kromě automobilů slouží i provozu metra.
Stavba je výsledkem soutěže z přelomu 50. a 60. let minulého století, ve které zvítězil návrh architektů Vojtěcha Michálka, Svatopluka Kobra a Stanislava Hubičky. Z této trojice dnes žije jen posledně jmenovaný - Stanislav Hubička, který byl hostem nedělního Ranního interview Radiožurnálu.
Architekt Stanislav Hubička byl hostem nedělního Ranního interview Radiožurnálu
Při stavbě mostu se spotřebovalo přes 20 tisíc krychlových metrů tzv.předpjatého betonu - podobnou technologií se postavilo na celém světě jen 8 staveb a 7 z nich už nestojí. Nuselský most je tedy jediný, který dosud přežil.
„Ostatní mosty přestaly plnit svou zadávací funkci, to znamená, že ve většině případů nebyly udělané s určitou prognózou zátěží a pohybu vozidel,“ upozornil Hubička a ocenil, že Nuselský most byl pečlivě připravený a obstál v urbanistickém vývoji i v potřebách dopravy.
Při jízdě přes Nuselský most Stanislav Hubička vzpomíná: „A říkám, že děkuji za šanci, že jsem mohl být u toho, převzít štafetu od profesora Bechyně a dalších.“
Připomněl také, že původně měla mostem projíždět jen speciální tramvaj, ale nakonec se rozhodlo o tom, že to bude metro a plány se musely měnit. Současnou opravu vidí v kategorii běžné, normální údržby po 38 letech služby.
Opravu Nuselského mostu má skončit v závěru srpna letošního roku. Během stavebních prací bude na této důležité dopravní tepně zachován provoz metra i automobilová doprava. Pro oba směry budou otevřené vždy dva pruhy ze tří. Součástí projektu je také oprava povrchu vozovky v přilehlé ulici 5. května.