Dálniční přivaděč do Děčína nepovede po trase takzvané Kozí dráhy
Ředitelství silnic a dálnic opět uvažuje o napojení Děčína na dálnici D8. Ve hře je nová varianta, která by nevedla po trati takzvané Kozí dráhy. Na železnici chce totiž město a okolní obce znovu obnovit provoz.
Podle Niny Ledvinové z Ředitelství silnic a dálnic je další varianta přivaděče na D8 šetrnější k samotnému Děčínu hlavně díky dlouhému tunelu pod Pastýřskou stěnou. Teď se řeší vliv stavby na životní prostředí, takzvaná EIA.
„Předcházející proces EIA proběhl celkem nadějně, ale nakonec jsem obdrželi negativní stanovisko, proto jsme se následně snažili o nalezení další, akceptovatelné varianty průchodu Děčínem pod Pastýřskou stěnou, a s touto variantou celý proces EIA znovu opakujeme,“ informuje Ledvinová.
O nové variantě dálničního přivaděče pro Děčín informoval reportér Jan Bachorík
Ředitelství silnic a dálnic tak připravilo v pořadí už třetí variantu trasy přivaděče k D8. Lidé jsou ale skeptičtí. A stejný názor mají i děčínští politici.
„Je mi nesmírně líto, že se zpracovává další EIA, protože už byla udělaná celá řada dokumentací. Já se přiznám, že jsem už hodně skeptický. Protože 30 let se řeší, jak napojit město Děčín na dálniční a silniční síť,“ říká Vladislav Raška z ODS.
Jaroslav Foldyna z ČSSD považuje stále nové varianty jen za oddalování stavby přivaděče. „Ministerstvo tyto věci dělá pozdě. Můžeme jenom zaplakat, z hlediska Děčíňáka a člověka, který vnímá tu potřebu přivaděče, takže kdyby ta EIA byla hotová příští rok, tak my se toho přivaděče dočkáme nejdřív za osm let,“ tvrdí.
Lidé mohou přidat své připomínky
Například město Jílové u Děčína by přivaděč opět rozdělil na dvě části a místo jedné by byly ve městě dvě rušné silnice. Podle tamního starosty Miroslava Kalvase z nezávislého sdružení by bylo nejlepší přesměrovat kamiony na hlavní silnici podél Labe a dál přes Ústí na dálnici D8.
„Ve finále zde město nebude mít jednu dopravní tepnu, ale dvě. Naopak bych viděl jako rozhodující jev usměrnění toku těžké nákladní kamionové dopravy, a to ve vztahu využití dálniční tepny ve směru na Německo,“ vysvětluje Kalvas.
O termínu stavby silnice, která by Děčín napojila přímo na D8, nemá jasno ani Nina Ledvinová z ŘSD. „Přesný termín bohužel v tento okamžik neznám,“ říká.
Lidé mají možnost nahlédnout do dokumentace takzvaného vlivu stavby na životní prostředí do zítřka na děčínském magistrátu nebo na internetu na adrese www.cenia.cz/eia. Svoje připomínky mohou směřovat na Krajský úřad Ústeckého kraje, a to také do pátku.