Modernizace železničního koridoru v Českém Těšíně zbaví obyvatele neustálého hluku
Železniční trať mezi Českým Těšínem a Dětmarovicemi čeká modernizace za dvě a půl miliardy korun. Na pondělním setkání na českotěšínské radnici to podpisem definitivně stvrdil ministr dopravy v demisi Zdeněk Žák.
S velkou pomocí evropských fondů frekventovaný koridor dostane například nové troleje a signalizační zařízení. Na mnoha místech také přibudou moderní protihlukové stěny, které by měly podstatně ulevit hlavně obyvatelům Českého Těšína.
„Dost si na to lidi naříkají, protože je to všechno slyšet. Nejhorší je to v noci. Bylo by dobré, kdyby se s tím něco udělalo,“ říká nádražní uklízečka Alice.
Stejný názor má i starosta Českého Těšína Vít Slováček z KDU-ČSL, který věří v novou protihlukovou ochranu. Hotová by měla být do dvou let.
Na plánovanou modernizaci železničního koridoru se zaměřila reportérka Kateřina Daňková
„Když jel nákladní vlak, každý vagon a spoj – to byla rána. Tohle pomůže dalšímu stupni snížení hluku,“ popisuje Slováček
Přestavba železničního koridoru ale přinese i řadu jiných výhod, dodává ministr dopravy v demisi Zdeněk Žák.
„Bude to znamenat, že se celý region opět dále posune a napojí se na transevropské železniční sítě. Občanům se bude lépe a hlavně rychleji cestovat a zdejší tratě budou mít velkou propustnost i pro případnou přepravu zboží,“ tvrdí Žák.
Na trati se výrazně zvýší rychlost ze stávajících 110 až na 160 kilometrů v hodině. Nebude to ale zadarmo, velká investiční akce prověří hlavně nervy místních obyvatel.
„Bude to mít dopad na pěší i automobilovou dopravu, protože do centra města se jezdí jedním velkým podjezdem, který bude během stavby omezován. Ale doufám, že to všichni zvládnou přežít a následný výsledek bude pozitivní,“ věří Slováček.
První komplikace by podle něj měly nastat v květnu, kdy dvou a půl miliardová rekonstrukce začíná.