Pokřik 'Kdo neskáče, není Čech' možná končí. Fanoušci v soutěži vybírají nový
Pokřik „Kdo neskáče, není Čech“ už brzy možná nebude platit. Chce to Česká fotbalová reprezentace, která vypsala soutěž na nový slogan. Ve finále se vybírá z 24 návrhů. Vítěz pak dostane 50 tisíc korun.
Slogan „Kdo neskáče, není Čech“ není úplně oblíbený u řidičů, protože autobus plný skákajících fanoušků dokáže dopravní prostředek nepříjemně rozhoupat.
Ale proč vlastně fotbalová reprezentace chce nový pokřik?
„Aby hráči a celý tým z pokřiku cítili určitou energii a aby se s ní také ztotožnili,“ vysvětluje mluvčí reprezentačního týmu Ondřej Lípa.
„Kdo neskáče, není Čech“ - pokřik, který zná celý národ, by mohl nahradit jiný. Fotbalová asociace totiž vyhlásila soutěž o nejlepší slogan
Jednotlivé slogany mohli vymýšlet sami fanoušci. Teď se vybírá z 24, které se dostaly do finále.
„Líbí se mi: Všichni v řadě, vlítnem na ně. Jako že všichni bojují za svůj tým a mají jasně stanovený cíl,“ popisuje jeden z návštěvníků sport barů, který pokřik se mu líbí.
Pokřik by měl být výstižný a stručný, aby si ho lidé snadno zapamatovali. Podle Aleny Pondělíčkové, která podobné slogany vymýšlí, ale zaručený recept na úspěch neexistuje.
„Každý slogan musí jít lehce vyslovit. Pro slogany užívané ve sportovním prostředí je navíc důležité, aby byly rytmické a daly se lehce vytleskat,“ říká.
Napsaný na papíře se líbí i pokřik „Český lev, aby vyhrál, plive krev“. „Je to národní, jako že český lev je v národním znaku,“ svěřuje se další z fanoušků sportu.
Autor vítězného návrhu dostane 50 tisíc korun a další finalisté vstupenky na kvalifikaci o mistrovství Evropy.