Revize rámcových vzdělávacích programů jde do finále. Ministerstvo školství je chce schválit do konce roku. S těmi pro základní vzdělávání je ale problém. Zástupci škol a učitelů vyzývají k odkladu.
Fakulta si nechala akreditaci na habilitační řízení v oboru ekonomie propadnout, nezaslala včas Národnímu akreditačnímu úřadu žádost o novou akreditaci. Už od jara nemůže jmenovat profesory ekonomie.
Matěj Pavliš doučuje své vrstevníky češtinu a matematiku, výdělek pak dává neziskovým organizacím. V pouhých sedmnácti letech už získal ocenění Talent kraje Vysočina anebo Dítě Česka 2023.
V případě porušení uvedeného zákazu bude moci škola mobilní telefon či jinou elektroniku žákovi dočasně odebrat. Podrobnosti by měly školy stanovit ve svých školních řádech.
Škola chtěla žáky zklidnit, ukázat jim jiné formy zábavy a přimět je k častější komunikaci mezi sebou. Proto vytvořila nové relaxační zóny a na chodby pořídila stolní fotbaly a ping-pongové stoly.
Ministerstvo obrany po pěti letech nachystalo novou koncepci přípravy Čechů na obranu. Plánuje díky ní dostat důležité informace o armádě k co nejvíce lidem.
„Osvojit si akademický jazyk trvá pět až sedm let,“ upozorňuje v pořadu Reparát ředitelka neziskové organizace Meta Zuzana Papáčková. Na jaké problémy tu mladí Ukrajinci narážejí? A jak jim pomoci?
Rozvodněná Bělá v České Vsi zaplavila pět pavilonů místní školy. Optimistický odhad ředitele je dokončená rekonstrukce v lednu. Budova však dříve než do Vánoc nevyschne. Žáci dochází do jiných škol.
Nově jsou termíny talentových zkoušek ve stejném období jako jednotná přijímací zkouška. Hlavní kritikou mnoha uchazečů je nedostatečný prostor pro koncentraci na jednotlivé zkoušky.
„Naše ekonomka zatím škody vyčíslila na jedenáct milionů,“ říká ředitelka zaplaveného gymnázia v Jeseníkách. Škole na účet přispívají i bývalí absolventi.
Občanská výchova a zejména výchova k demokracii připomíná někdy tanec na tenkém ledě. Pravidelná nízká volební účast v Česku dokládá, že o demokracii je potřeba mluvit – v rodině i ve škole.
„Více než deset tisíc studentů a pedagogů bylo zabito, zraněno, uneseno, zadrženo nebo nějak jinak zasaženo,“ uvedla Světová koalice na ochranu vzdělávání.
Systém opatření pro inkluzi platí již od roku 2016. Některé školy ale tento systém nevítají. Mají předsudečné přístupy a obavy z toho, jak to bude v praxi fungovat, upozorňuje Lenka Hečková.
Otázka zákazu mobilních telefonů ve školách byla předmětem mnoha vědeckých studií, které ale nepřinesly jednotné výsledky. Samotný zákaz totiž nestačí, školy jej musí žákům vysvětlit a obhájit si jej.
Všechny děti k tomu mají co říct. Není to tak, že by o ničem nevěděly, utajit útoky před nimi ani nejde, když většina z nich kvůli ním spí ve sklepích.
Podle informací policie existuje propojení s podobnými výhrůžkami zaminováním, které dostaly stovky škol v úterý a ve středu, přestože pocházejí z různých adres.
Stát může najít úspory ve školství například i optimalizací malých škol či snížením neúspěšnosti na vysokých školách, které nedokončí až třetina studentů, podotýká sociolog Daniel Prokop.