Bezpečnostní rada státu o vládních letadlech

Otázku, co se zastaralou vládní letkou, bude dnes odpoledne řešit Bezpečnostní rada státu. Už za dva roky většina jejích letadel sovětské výroby nebude smět do jiných zemí EU a jejich provoz je závislý na výjimkách o hlučnosti a emisích. Problémem jsou však peníze. Nejdražší varianta počítá s nákupem šesti nových strojů za více než 4 miliardy. Nejlevnější by zase znamenala v podstatě zrušení armádního dopravního letectva. Možnost částečné obnovy zhruba za 2 miliardy povede především k dopravě ústavních činitelů a stranou zůstanou vojáci nebo humanitární pomoc.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

letiště

letiště | Foto: Jan Rosenauer

Stínovému ministrovi obrany za ODS Petru Nečasovi se nelíbí ani jedna varianta. "Základním posláním vojenského letectva není zabezpečování dopravy vysokých představitelů státu. Jsem předsvědčen, že by měl být připraven koncept dopravního letectva, jehož primárním úkolem bude doprava našich jednotek. Dovedu si představit, že toto letectvo by bylo budováno například ve spolupráci se Slovenskem a jako doplňkový úkol by byla i doprava našich ústavních činitelů."

Markéta Kaclová, Štěpánka Čechová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme