Více než třetina školek nevede děti správně k pohybu

Kromě hraní nebo kreslení mají pedagogové ve školkách děti učit výchově ke zdraví. Některá zařízení jsou připojená do různých programů, jiné si je tvoří samy. Podle šetření České školní inspekce lze předškolní programy výchovy ke zdraví považovat za nejlepší prevenci bezpečnosti a zdraví dětí.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Středočeské obce už ví, jak vyřešit nedostatek volných míst ve školkách

Středočeské obce už ví, jak vyřešit nedostatek volných míst ve školkách | Foto: Pavel Pavlas

Jenže zpráva také přináší negativní výsledky. Pohybu dětí během dne se nevěnuje 36 procent mateřských škol.

Trampolína, běhání po zahradě nebo rozcvička po ránu nezaskočí děti například v pražské mateřské škole v Masné. V jiných předškolních zařízeních to ale nemusí být tak jednoduché.

Přehrát

00:00 / 00:00

Reportáž Kláry Bílé o pohybových aktivitách v mateřských školách

„Co se týče zapojení do pohybových aktivit, tak zhruba mezi polovinou až třemi čtvrtinami mateřských škol jsou schopné děti pohybově zapojovat a aktivizovat tak, aby rozsah pohybových aktivit odpovídal tomu, co by skutečně děti potřebovaly. Není to proto, že by to nechtěly, nebo neuměly dělat, ale je to spíše v reálných možnostech, které mají,“ vysvětlil náměstek ústřední školní inspektorky Libor Vacek.

Je třeba snížit počet dětí na pedagoga

Podle ředitelky mateřské školy v Masné Jany Hegerové by se dítě mělo rozvíjet nejen pohybově, ale i duševně. A přesně tak to i má školka i ve svém vzdělávacím programu.

„Například v oblasti cesta k člověku máme, že si dítě uvědomuje vlastní tělo rozvojem fyzické i psychické zdatnosti. Pak tam máme konkrétní činnosti, lokomoční pohybové činnosti jako chůze, poskoky a tak dále. To je všechno vybráno z rámcového programu. Oblast dítě a jeho tělo je velmi široká. U nás se rozvíjí dítě všestranně,“ uvedla Hegerová.

Podle ní je hlavně zapotřebí snížit počet dětí na jednu učitelku. Ideální počet předškoláků na jednoho pedagoga by měl podle Hegerové být patnáct dětí.

Klára Bílá, Václav Rojík Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme