Televize BBC vysílá reklamu propagující Varšavu
Čtenáři polského deníku Rzeczpospolita vybrali Sedm divů Polska. Za největší zázrak Poláci považují solné doly Wieliczka, dále město Toruň, krakovské staré náměstí a hrady Wawel nebo Malbork. Stranou zájmu zůstaly památky hlavního města Varšavy - proto si tamní hoteliéři za 150 tisíc dolarů zaplatili neobvyklou reklamu.
Televize BBC vysílá pětkrát denně reklamní spot se znuděnými tvářemi obchodníků či manažerů, kteří už všude byli a všechno viděli. "Má někdo nápad na místo pro konferenci? Už nechceme nic nového, nic příliš inspirujícího.Což takhle Varšava?" Takto propaguje reklamní spot hlavní město Polska.
Reklama je to provokativní, ale pravdivá. Varšava skutečně není na první pohled vzrušujícím městem a právě to na ní může být zajímavé.
"Varšava nemá moře. Varšava není Krakov, a proto musí hledat něco, čím by mohla zaujmout. Může se stát třeba cílem kongresové turistiky," navrhuje Joanna Blicharská z reklamní agentury. Úroveň polských hotelů, restaurací a služeb v oblasti cestovního ruchu prodělala v minulých letech revoluční změnu k lepšímu.