Uvízlá výletní loď Costa Allegra je kvůli bezpečnosti vlečena k ostrovu Mahé

Italská výletní loď Costa Allegra, která po pondělním požáru strojovny uvízla v Indickém oceánu, zamířila k hlavnímu ze Seychelských ostrovů – Mahé. Původně měla být odtažena k nejbližšímu ostrovu Desroches. Na palubě plavidla, kterému nefungují motory, klimatizace ani elektřina, je včetně posádky přes tisíc osob.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Výletní loď Costa Allegra uvízla v Indickém oceánu poté, co strojovnu zachvátil požár

Výletní loď Costa Allegra uvízla v Indickém oceánu poté, co strojovnu zachvátil požár | Zdroj: Reuters

Podle oficiálního komuniké se původně plánovaná trasa změnila z bezpečnostních důvodů a kvůli pohodlí cestujících. Výletní loď zatím vleče jen francouzská rybářská loď Trévignon, která pluje rychlostí tří uzlů.

Na blízku jsou ale dva velké remorkéry, které v příštích hodinách umožní rychlejší plavbu. Cestující by se tak měli na Mahé, vzdáleném asi 130 námořních mil, vylodit ve čtvrtek ráno.

Přehrát

00:00 / 00:00

O potížích lodi Costa Allegra mluvil René Močuba, jednatel společnosti Orbis Link, která v Česku zastupuje firmu Costa Crociere

Vrtulníky zatím na palubu dopravují čerstvé potraviny, nejnutnější potřeby a baterie. K Allegře se blíží také vojenské plavidlo, které křižuje oblastí v rámci boje proti pirátům. Má zajistit, aby se piráti náhodou nepokusili výletní lodě zmocnit.

Mezi asi šesti stovkami pasažérů jsou převážně Italové, Francouzi, Rakušané a Němci, ale také čtyři Češi. Všichni jsou v pořádku a čeká je další noc na palubě lodi – bez klimatizace se totiž v kabinách nedá spát.

Majitelem Allegry je americko-italská společnost Costa Crociere, která vlastní i loď Costa Concordia. Ta ztroskotala v polovině ledna u italského ostrova Giglio. O život při nehodě přišlo nejméně 25 lidí a sedm dalších se stále pohřešuje.

Zájem Čechů o dovolenou na luxusní lodi roste

S českými pasažéry se zatím nepodařilo navázat kontakt, protože na širém moři jsou jejich mobilní telefony bez signálu, říká René Močuba, jednatel společnosti Orbis Link, která v Česku zastupuje firmu Costa Crociere.

„Za normálních okolností si pasažéři na takové lodi zavolají, protože loď má signál ze satelitu a šíří si ho na lodi prostřednictvím vlastního vysílače GSM. Tím, že loď je bez proudu, tak ani tento vysílač nefunguje, takže není možné se nikomu dovolat,“ vysvětluje s tím, že klienti budou kontaktováni po vylodění.

Veškerou odpovědnost na sebe podle Močuby bere lodní společnost Costa Crociere, která zajistí pasažérům na ostrově ubytování a dopraví je zpět domů.

Už druhá nehoda v řádu několika týdnů, která společnost postihla, poznamená spíš zavedené velké trhy, jako je Itálie nebo Německo, na rozdíl od nových trhů, jakým je třeba Česká republika, myslí si Močuba.

„U nás povědomí o plavbách není příliš velké, takže spíš taková věc vzbudí zvědavost a zájem lidí, kteří o takovém typu dovolené nikdy předtím neslyšeli,“ říká s tím, že Čechů, kteří chtějí trávit dovolenou na luxusní výletní lodi, v posledních letech přibývá.

Dodává, že po neštěstí na Concordii úbytek klientů nezaznamenali, a domnívá se, že vliv na prodej zájezdů nebudou mít ani potíže Allegry. On sám vše vnímá jako nešťastnou shodu událostí.

Vědunka Lunardi, Veronika Sedláčková, Kristina Winklerová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme