Většinu hrubého zisku skupiny obstarala dceřiná společnost ČD Cargo. České dráhy v loňském roce přepravily 157 milionů zákazníků, meziročně o 36 milionů více.
ČD Cargo pomáhá s převozem surovin z Ukrajiny, píše deník E15. Mf Dnes zase upozorňuje, že se Česko potýká s největším nárůstem planých neštovic za deset let. Více ve výběru z médií Radiožurnálu.
Ukrajina kvůli válce čelí problémům, jak vyvézt téměř 25 milionů tun obilí, přičemž jeho nedostatek může ohrozit miliony hladovějících lidí v chudých zemích.
Nový šéf drah uspěl ve výběrovém řízení, do kterého se přihlásilo celkem 11 uchazečů. Ty posuzovala výběrová komise, která dozorčí radě nakonec doporučila Krapince.
České dráhy tvoří osobní dopravce a nákladní ČD Cargo. Dál tam patří i Výzkumný ústav železniční, poskytovatel datových služeb ČD Telematika nebo poskytovatel ICT služeb ČD Informační systémy.
Hned den po neštěstí se do tornádem zasažených Hrušek díky iniciativě Alberta Fikáčka vypravila souprava se sedmi vozy. Lůžka nyní slouží jako ubytování i zázemí pro dobrovolníky. Podívejte se.
České dráhy jsou v současné době podobně jako ostatní dopravci vlivem covidu v problémech. Měly výpadek až 80 procent a budou ve ztrátě tři až čtyři miliardy korun, řekl ministr dopravy.
Dušek podle Deníku N ve zprávě často zmiňuje jako ohniska nákazy nemocnice nebo domovy pro seniory. Hodně lidí se podle sesbíraných dat nakazilo taky na společenských nebo seznamovacích akcích.
Lokomotiva a třináct cisteren na vápno vykolejily odpoledne 28. července 2019 u Chodové Plané v úseku, kde byla trvale snížená rychlost na 30 kilometrů v hodině kvůli stavbě podjezdu.
Policisté Národní centrály proti organizovanému zločinu zasahovali v sídle státem vlastněného železničního dopravce ČD Cargo. Radiožurnálu to potvrdily dva na sobě nezávislé zdroje.
Za březen evidují propad z očekávaného prodeje jízdenek 350 až 400 milionů, za duben dokonce 600 milionů . K tomu se ale musí připočíst výpadek příjmů od krajů a státu kvůli rušení dotovaných linek.
Vlak přijíždí do stanice, zastavuje a brzdy osobních vozů nebo nákladních vagonů pískají. Někteří lidé si zacpávají uši, jiní se nad hlukem jen pousmějí. Tomu by ale měl být už brzy konec.
V českých denících se v pondělí dozvíte, že rostou tržby z práce vězňů. Pracuje více než polovina vězněných, píše E15. Mf Dnes a Hospodářské noviny se věnují nákladnímu dopravci ČD Cargo.
Ve vládním programu stojí, že kabinet nepřipustí privatizaci veřejných služeb ani podniků se státní účastí. Dopravce ČD Cargo je dceřinou společností státních Českých drah.
Podle antimonopolního úřadu se České dráhy společně s Rail Cargo Austria AG a AWT Čechofracht dohodly na společném postupu v rámci soutěže na projekt v nákladní dopravě Italia Express.
Bývalý brněnský primátor Roman Onderka z ČSSD se stal členem dozorčí rady státní firmy ČD Cargo, která zajišťuje nákladní železniční dopravu. Valná hromada už Onderkovu nominaci odsouhlasila, do nové funkce nastupuje 1. dubna a v dozorčí radě nahrazuje advokáta Jana Harta, informovaly sobotní LN.
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) podezřívá společnost ČD Cargo z účasti v kartelu. Firma je podezřelá, že se podílela na rozdělení trhu, cenové koordinaci a na výměně citlivých informací při poskytování přepravních a zasilatelských služeb.
České dráhy chtějí podpořit svojí dceřinou společnost ČD Cargo, která je ztrátová. Plánují od ní odkoupit několik lokomotiv a vagonů, které jsou určené do šrotu. Dopravce za ně dostane stovky milionů korun.
Odvolaný generální ředitel Českých drah Petr Žaluda dnes skončil i ve vedení dceřiné firmy ČD Cargo. Ve 20 minutách Radiožurnálu to řekl nově jmenovaný ředitel Českých drah Dalibor Zelený.
Nákladní společnost ČD Cargo odložila v Nymburku stavbu překladiště aut za stovky milionů korun. Hlavním klientem pro jeho využití se měla stát mladoboleslavská automobilka Škoda Auto, která ale zatím nové překladiště nepotřebuje. Našla prostory pro auta, čekající na transport, ve svém závodu.
Společnost ČD Cargo chystá kvůli propadu tržeb na příští rok rozsáhlou restrukturalizaci. V jejím rámci chce železniční dopravce podle plánu prodat 87 nadbytečných lokomotiv, sešrotovat 5 tisíc vagonů a zvažuje propuštění více jak dvou tisíc ze současných 9,5 tisice zaměstnanců.
ČD Cargo, jeden z pěti největších železničních dopravců v zemích EU, finišuje ozdravný plán, jak se v příštím roce dostat ze ztráty. Dnes se svou troškou do mlýna přišla i opoziční ČSSD. Podle jejího stínového ministra dopravy Milana Chovance skončí letos ČD Cargo ve ztrátě skoro 2 miliardy korun.