Nový šéf drah uspěl ve výběrovém řízení, do kterého se přihlásilo celkem 11 uchazečů. Ty posuzovala výběrová komise, která dozorčí radě nakonec doporučila Krapince.
České dráhy tvoří osobní dopravce a nákladní ČD Cargo. Dál tam patří i Výzkumný ústav železniční, poskytovatel datových služeb ČD Telematika nebo poskytovatel ICT služeb ČD Informační systémy.
Hned den po neštěstí se do tornádem zasažených Hrušek díky iniciativě Alberta Fikáčka vypravila souprava se sedmi vozy. Lůžka nyní slouží jako ubytování i zázemí pro dobrovolníky. Podívejte se.
České dráhy jsou v současné době podobně jako ostatní dopravci vlivem covidu v problémech. Měly výpadek až 80 procent a budou ve ztrátě tři až čtyři miliardy korun, řekl ministr dopravy.
Dušek podle Deníku N ve zprávě často zmiňuje jako ohniska nákazy nemocnice nebo domovy pro seniory. Hodně lidí se podle sesbíraných dat nakazilo taky na společenských nebo seznamovacích akcích.
Lokomotiva a třináct cisteren na vápno vykolejily odpoledne 28. července 2019 u Chodové Plané v úseku, kde byla trvale snížená rychlost na 30 kilometrů v hodině kvůli stavbě podjezdu.
Policisté Národní centrály proti organizovanému zločinu zasahovali v sídle státem vlastněného železničního dopravce ČD Cargo. Radiožurnálu to potvrdily dva na sobě nezávislé zdroje.
Za březen evidují propad z očekávaného prodeje jízdenek 350 až 400 milionů, za duben dokonce 600 milionů . K tomu se ale musí připočíst výpadek příjmů od krajů a státu kvůli rušení dotovaných linek.
Vlak přijíždí do stanice, zastavuje a brzdy osobních vozů nebo nákladních vagonů pískají. Někteří lidé si zacpávají uši, jiní se nad hlukem jen pousmějí. Tomu by ale měl být už brzy konec.
V českých denících se v pondělí dozvíte, že rostou tržby z práce vězňů. Pracuje více než polovina vězněných, píše E15. Mf Dnes a Hospodářské noviny se věnují nákladnímu dopravci ČD Cargo.
Ve vládním programu stojí, že kabinet nepřipustí privatizaci veřejných služeb ani podniků se státní účastí. Dopravce ČD Cargo je dceřinou společností státních Českých drah.
Podle antimonopolního úřadu se České dráhy společně s Rail Cargo Austria AG a AWT Čechofracht dohodly na společném postupu v rámci soutěže na projekt v nákladní dopravě Italia Express.
Bývalý brněnský primátor Roman Onderka z ČSSD se stal členem dozorčí rady státní firmy ČD Cargo, která zajišťuje nákladní železniční dopravu. Valná hromada už Onderkovu nominaci odsouhlasila, do nové funkce nastupuje 1. dubna a v dozorčí radě nahrazuje advokáta Jana Harta, informovaly sobotní LN.
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) podezřívá společnost ČD Cargo z účasti v kartelu. Firma je podezřelá, že se podílela na rozdělení trhu, cenové koordinaci a na výměně citlivých informací při poskytování přepravních a zasilatelských služeb.
České dráhy chtějí podpořit svojí dceřinou společnost ČD Cargo, která je ztrátová. Plánují od ní odkoupit několik lokomotiv a vagonů, které jsou určené do šrotu. Dopravce za ně dostane stovky milionů korun.
Odvolaný generální ředitel Českých drah Petr Žaluda dnes skončil i ve vedení dceřiné firmy ČD Cargo. Ve 20 minutách Radiožurnálu to řekl nově jmenovaný ředitel Českých drah Dalibor Zelený.
Nákladní společnost ČD Cargo odložila v Nymburku stavbu překladiště aut za stovky milionů korun. Hlavním klientem pro jeho využití se měla stát mladoboleslavská automobilka Škoda Auto, která ale zatím nové překladiště nepotřebuje. Našla prostory pro auta, čekající na transport, ve svém závodu.
Společnost ČD Cargo chystá kvůli propadu tržeb na příští rok rozsáhlou restrukturalizaci. V jejím rámci chce železniční dopravce podle plánu prodat 87 nadbytečných lokomotiv, sešrotovat 5 tisíc vagonů a zvažuje propuštění více jak dvou tisíc ze současných 9,5 tisice zaměstnanců.
ČD Cargo, jeden z pěti největších železničních dopravců v zemích EU, finišuje ozdravný plán, jak se v příštím roce dostat ze ztráty. Dnes se svou troškou do mlýna přišla i opoziční ČSSD. Podle jejího stínového ministra dopravy Milana Chovance skončí letos ČD Cargo ve ztrátě skoro 2 miliardy korun.
Předseda představenstva nákladního dopravce ČD Cargo Gustav Slamečka rezignoval, vedení opustí k 8. říjnu. Slamečka čelil kritice za špatné hospodářské výsledky, firma letos zřejmě skončí se ztrátou skoro čtvrt miliardy korun. Valná hromada zároveň odvolala člena představenstva Romana Valloviče, do vedení ČD Cargo naopak zvolila generálního ředitele Českých drah Petra Žaludu.
Předseda představenstva nákladního železničního dopravce České dráhy Cargo Gustav Slamečka dnes rezignuje na svou funkci. Podle informací Radiožurnálu se tak stane zřejmě ještě předtím, než se sejde představenstvo firmy.
Jednotlivé vozové zásilky po železnici jsou do budoucna ohrožené. Jde totiž o dlouhodobě ztrátovou a podfinancovanou službu. ČD Cargo, jediný český dopravce, který se touto službou zabývá, uvažuje o jejím zrušení.
V následujících deseti letech čeká nejfrekventovanější českou dálnici D1 zásadní oprava. V praxi to bude vypadat tak, že každý rok bude na zhruba třech až pěti místech uzavřený nejdřív jeden a potom i druhý pás a jezdit se bude vždy v tom druhém. Dá se tak čekat, že se tu auta budou štosovat v kolonách a budou si hledat cestu, jak dálnici objet. To je ale po celé délce D1 téměř nemožné.
|Květa Moravcová, Veronika Sedláčková, Jan Richter, Martin Hromádka, Eva Presová|Ekonomika
Železnici zasáhlo personální zemětřesení. Na příkaz ministra dopravy Radka Šmerdy České dráhy odvolaly z funkce předsedu představenstva své nákladní divize ČD Cargo Jiřího Vodičku. Kvůli nehodě na Vyškovsku přišlo o práci také pět lidí ze Správy železniční dopravní cesty a Šmerda rovněž potvrdil odchod ombudsmana ČD Petra Fejka.