Piloti, kteří patří k odborům, od čtvrtka nebudou sloužit přesčasy ani pohotovosti, což bude pro FinnAir znamenat nutnost rušit lety v případě technických potíží nebo nemocí.
Československý pilot Robert Ossendorf za druhé světové války bojoval v barvách britského královského letectva. Když při misi v Bretani roku 1944 havaroval, pomohla mu rodina francouzských farmářů.
Ukrajinským studentům část nákladů pokryje grant. 22 milionů poskytlo Česko, dalších 10 milionů Spojené státy americké. Část nákladů si ale budoucí piloti civilních letadel hradí sami.
Až skončí boj proti ruské invazi, Ukrajina bude potřebovat rychlou rekonstrukci infrastruktury, jejíž důležitou částí je civilní letecká doprava, uvedl ministr zahraničí Jan Lipavský (Piráti).
Spolkový ministr obrany Boris Pistorius vzkázal, že vojáci ve výslužbě si sice můžou přivydělávat, ale musí dodržovat slib mlčenlivosti. Jejich chování teď prošetří německé úřady.
„Piloti byli urychleně evakuováni vrtulníkem pátrací a záchranné služby, jejich život a zdraví nejsou ohroženy,“ uvedl ruský resort obrany. Podle zdravotnické služby jsou ve vážném stavu.
O výcvikové středisko pilotů v Pardubicích je stále větší zájem. Informuje o tom deník E15. A zoo v Česku chystají program i přes vánoční svátky, píše Mf Dnes. Více ve výběru z médií Radiožurnálu.
Britské ministerstvo obrany kritizuje své bývalé vojenské piloty za to, že jezdili cvičit piloty čínské armády. Poznatky západních pilotů mohou sehrát zásadní roli například při napadení Tchaj-wanu.
Nemocnice v Česku začínají šetřit, informuje Mf Dnes. A česká firma, která se zabývá vývojem brýlí pro virtuální realitu, pomohla ukrajinským pilotům, píše Právo. Více ve výběru z médií.
Nedokončení letu do Prahy mrzelo šéfa pražského letiště Jiřího Pose, její celkový počin však ocenil. „Může povzbudit i ostatní ženy, aby se věnovaly vědě, technickým oborům, ale i letectví,“ uvedl.
V českém tisku se ve čtvrtek dočtete, že Česko má nedostatek pilotů vrtulníků a stíhaček. Nestačí ani to, že se do služby hlásí i piloti civilních dopravních letounů, píše deník Právo.
Od začátku epidemie, kvůli které se snížil letecký provoz asi o dvě třetiny, a v případě některých společností až o 80 procent, není k dispozici dostatek letů k hodnocení pilotů v reálných podmínkách.
Některá města v Česku ruší novoroční ohňostroje kvůli platným opatřením. Jejich uvolnění do prosince nepředpokládají, píše Mf Dnes. Více ve výběru z médií, který připravil Radiožurnál.
Aerolinky v době pandemie nemohou piloty dostatečně využít. Ti si musí nyní přivydělat například rozvozem jídla nebo řízením metra, píše Mf Dnes. Více ve výběru z médií, který připravil Radiožurnál.
Po únorovém puči v únoru 1948 komunisté veterány RAF označovali za zrádce nebo špiony. Mnoho z nich proto z Československa emigrovalo. Další dlouhé roky strávili ve vězení nebo v pracovních táborech.
Provoz vnitrostátního letectví nebyl zatím upraven, a to ani volnočasového létání a užívání letadel ke sportovním a rekreačních účelům. Piloti v případě rekreačního letu neporušují současná opatření.
Češi budou spolupracovat s dánskými a belgickými piloty, kteří mají základnu v Litvě. Ti, na rozdíl od českých pilotů, kteří létají se švédskými gripeny, mají letouny americké výroby F-16.
České gripeny jsou vybaveny řízenými střelami, vestavěnými kanóny nebo klamnými cíli. V Pobaltí budou mít nově zaměřovací a průzkumné kontejnery. Ty mají pomoci s identifikací neznámých letounů.
Plánované stávky znamenají dílčí prohru pro vedení podniku, které v posledních měsících uvádělo, že vleklé spory s piloty a palubním personálem z velké části vyřešilo, uvedla agentura Reuters.
Jen loni nad Českem přeletělo přes 912 tisíc letadel, což je o sedm procent víc než předloni. Letoví dispečeři proto řeší, jak omezenou kapacitu zvládnout.
Ministerstvo obrany před Vánoci podepsalo smlouvu na výcvik pilotů do roku 2025 za 3,52 miliardy korun. Na starosti ho bude mít, stejně jako dosud, státní podnik LOM Praha.
Do 24hodinové stávky vstoupili v pátek zaměstnanci palubního personálu v Německu, Belgii, Portugalsku, Nizozemsku, Španělsku a Itálii a piloti v Německu.
V Číně se prodává stále víc letenek, na rostoucí poptávku ale nestačí momentální počet pilotů. Tamní aerolinky jich proto chtějí do dvaceti let vycvičit půl milionu.