Dodavatele poslední instance mají stále desetitisíce Čechů, většinou jde o klienty padlé Bohemia Energy

V režimu dodavatele poslední instance (DPI) zůstávají u dodavatelů desetitisíce zákazníků. Stovky až tisíce z nich se nedaří kontaktovat, firmy se je snaží na režim DPI různými způsoby upozornit. Na přechod na běžné smlouvy mají odběratelé již pouze tři měsíce z původní šestiměsíční lhůty. Většinu klientů v režimu DPI tvoří bývalí zákazníci skupiny Bohemia Energy, kterých bylo na 900 000.

Praha Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Jaderná elektrárna Dukovany

Skupina Bohemia Energy, největší uskupení alternativních dodavatelů energií v ČR, která dodávala energie zhruba 900 000 klientům, oznámila ukončení činnosti loni 13. října. Ilustrační foto | Foto: René Volfík | Zdroj: iROZHLAS.cz

U společnosti innogy zůstává asi 11 000 zákazníků z původních zhruba 250 000. Jde tedy asi o čtyři procenta klientů. 1200 z nich se nedaří kontaktovat. Ke čtvrtku firma zákazníkům DPI rozeslala 216 000 ukončovacích faktur, po jejichž vypořádání definitivně končí pro dodavatele i pro zákazníky režim DPI. Uvedla to ve čtvrteční tiskové zprávě.

„Fakturujeme bezodkladně. V momentě, kdy od distributora obdržíme stav měřidla, zasíláme závěrečné vyúčtování. Veškeré přeplatky záloh vracíme zákazníkům ve zkrácené lhůtě deseti dnů. V případě nedoplatků nadále platí standardní lhůta 20 dnů splatnosti,“ řekl ředitel innogy pro maloobchod a marketing David Konvalina.

Jaderné úložiště může stát prosadit jako veřejný zájem. Do roku 2050 jej lze postavit, tvrdí Drábová

Číst článek

Od společnosti ČEZ, která je největším dodavatelem poslední instance u elektřiny, odešlo z režimu DPI 95 procent klientů z více než 383 000 odběratelů. Závěrečné vyúčtování za režim DPI odešlo 331 701 zákazníkům, kteří skončili u ČEZ v DPI.

U Pražské plynárenské je nyní v režimu DPI asi 3000 zákazníků, původně jich bylo 40 000. „Z toho přibližně 500 zatím nereaguje na výzvy a u nich nyní praktikujeme i techniky typu lístek pod dveře,“ řekl mluvčí Miroslav Vránek.

Pražská energetika (PRE) eviduje v DPI přes 16 000 odběratelů. „Těch, kteří opravdu nereagují, je zhruba 7000. Nicméně situace se zlepšuje, toto číslo se každý týden snižuje přibližně o 1000, jak se snažíme těmto lidem neustále volat, posíláme jim SMS a e-maily, aby přešli na standardní smlouvy,“ řekl mluvčí PRE Karel Hanzelka.

Firma také na adresy vysílá své zaměstnance, kteří nechávají upozornění ve schránkách či nalepené na dveřích. Společnost se v režimu DPI starala asi o 70 000 klientů, podle Hanzelky setrvávají v režimu DPI různí lidé.

Francie zažívá nedostatek elektřiny. Firmy za ni nyní platí i devětkrát víc než minulý rok

Číst článek

„Třeba lidé, kteří se o dění kolem sebe vůbec nezajímají. Nebo se v odběrných místech mohli změnit odběratelé bez vědomí předchozích dodavatelů, nebo prostě vůbec netuší, co mají dělat – senioři bez internetu se zdravotními komplikacemi a podobně. Ojedinělé nejsou případy, kdy nesouhlasí osoby a odběrná místa,“ uvedl Hanzelka.

Specifickou skupinou v Praze jsou podle něj byty sloužící ke krátkodobému ubytování zahraničních turistů, kde se trvale nikdo nezdržuje a majitel bytu bydlí jinde. „Částečně jde i o cizince, kteří nemají o českém DPI ani tušení, proto zanecháváme i cizojazyčné vzkazy,“ dodal mluvčí.

Špatnou zkušenost s jednáním dodavatelů energií má víc než polovina lidí. Často jde o neúplné informace

Číst článek

Téměř 200 000 zákazníků skončilo v režimu DPI u E.ON. „Aktuálně evidujeme zhruba 13 000 zákazníků, kteří zůstávají v režimu DPI. Někteří z nich určitě spekulují na cenu, ale část z nich tvoří i skupina zranitelných zákazníků, obvykle staršího věku, z nichž někteří ani nemusí vědět, že v režimu DPI jsou, natož aby si dokázali sami pomoci s řešením,“ řekla mluvčí E.ON Martina Slavíková.

Zhruba 1000 zákazníků v DPI u E.ON nekomunikuje. E.ON využívá řady možností, mezi nimi i dočasné poradenské centrum zřízené v určeném čase na radnici daného města. Zákazníci, kteří přijdou, se pak mohou poradit nejen ohledně energií, ale dostanou i informace o možnostech sociální pomoci, kterou nabízí stát.

Skupina Bohemia Energy, největší uskupení alternativních dodavatelů energií v ČR, která dodávala energie zhruba 900 000 klientům, oznámila loni 13. října ukončení činnosti a dodávek elektřiny i plynu. Jako důvod uvedla extrémní růst cen energií na trzích. Po Bohemia Energy skončily také další firmy.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme