Festival PIAF: Nabité dva dny, hvězdy reklamy a nové soutěžní kategorie

V pražském Veletržním paláci a v podzemí Národní galerie vrcholí 2. ročník mezinárodního reklamního festivalu PIAF. I letos je plný hvězd. Předsedou poroty je dlouholetý šéf agentury Leo Burnett Michael Conrad, z Izraele přiletěl Gideon Amichay, spoluzakladatel legendární agentury Shalmor Avnon Amichay, a z Londýna obávaný "rozhodčí" reklamního světa Donald Gunn.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Mezinárodní festival reklamy (PIAF) v Praze

Mezinárodní festival reklamy (PIAF) v Praze | Foto: Tomáš Adamec

Většinu z hvězd reklamního světa měli návštěvníci festivalu možnost vidět na konferenci; ty nejzajímavější z celkem 361 reklamních prací přihlášených do soutěže pak na reklamním večeru otevřeném široké veřejnosti. Výsledky soutěže budou slavnostně vyhlášeny dnes večer.

Přehrát

00:00 / 00:00

2. ročník mezinárodního reklamního festivalu PIAF. Téma pro prezidenta Asociace komunikačních agentur Jiřího Mikeše a šéfredaktora Rádia Česko Václava Sochora.

Média mohou mít problémy s novými druhy reklamy, míní nestor české reklamy, vysokoškolský pedagog Jiří Mikeš, který festival navštívil:

„Média začínají ostrouhávat, to ostrouhávání už začalo, protože všechna ta nová média skýtají nesporně daleko větší možnosti prezentace výrobku nebo služeb. Svým způsobem je to trošku škoda, protože zvláště ta starší generace byla zvyklá na tu klasickou reklamu a ta klasická reklama mizí,“ řekl Rádiu Česko Mikeš.

S novými médii se také pojí otázka financování.

„To je právě ten problém, že se konečně politikům podařilo dostat ta média svým způsobem jako na hák. Protože nás nezajímalo, jaký je politický profil toho média, ale kolik lidí ho čte, nebo kolik se na něj dívá. A teď holt ta média budou muset přejít na něco jiného. Já si myslím, že se budou muset také zdigitalizovat a budou od lidí vybírat peníze, takže svým způsobem to nakonec zaplatí spotřebitel.“

Rozdělení festivalu PIAF do 14 nových kategorií Mikeš vítá:

„Je to nesporně zcela něco nového a já si myslím, že kolegům nezbylo nic jiného, než jak se prosadit, protože ty klasické velké festivaly mají svou ustálenou podobu a oni najednou do toho vlítli jako štika do rybníka. Je otázka, jestli se ta štika nezalekne toho prostředí, ale svým způsobem tomu Česku, pokud se chtělo dostat na mezinárodní úroveň a mít nějaký festival, asi nic jiného nezbylo, protože prosadit se proti těm velkým renomovaným festivalům, to jsme nikdy nedokázali,“ uvedl první český adman, spoluzakladatel porevoluční tuzemské reklamy a dlouholetý prezident Asociace komunikačních agentur Jiří Mikeš.

Úspěšný festival

Festival jako úspěšný hodnotí šéfredaktor Rádia Česko Václav Sochor:

„Když jsem tam přišel včera prvně a viděl jsem tam těch pět lidí na začátek, tak jsem si říkal, že asi moc ne, ale dnes už tam bylo na vystoupení největších hvězd opravdu narváno. Což nebyl zrovna případ u toho loňského prvního ročníku, který sice byl v honosném prostředí žofínského paláce, ale všichni vyčkávali, jestli se to povede, jak to bude vypadat, jestli má cenu sem přijet.“

Letošní ročník podle Sochora prokázal životaschopnost festivalu. Oproti loňskému ročníku není třídenní, ale dvoudenní a program se koná v jednom sále.

Výsledky budou vyhlášeny dnes večer.

„Pořadatelé se snaží výsledky tajit, protože porota doporotovala už včera a ty výsledky existují. Jediné, co se nám podařilo, ale prosím je to opravdu zatím nepotvrzená zpráva, zjistit, že z těch 14 kategorií české reklamy dostaly ve třech kategoriích bronz,“ uzavřel šéfredaktor Rádia Česko Václav Sochor.

Marián Vojtek, Václav Sochor Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme