Jednání o slevách za provozování mýtného začnou velmi brzy
Společnost Kapsch, která v Česku provozuje mýtný systém, zřejmě zahájí v nejbližších dnech jednání s ministerstvem dopravy o případných úsporách na provozování tohoto systému. Podle dřívějších informací ministr dopravy Vít Bárta požaduje po firmě až 20procentní slevu na provozování výkonového mýtného.
Mýtné u nás platí kamiony od roku 2007 s hmotností od 12 tun, od loňska se vztahuje také na nákladní auta od 3,5 tuny a od letošního roku mýtné podražilo o 25 procent na průměrnou částku pěti korun na kilometr.
Požadavek na slevu vysvětloval Jakub Ptačinský z tiskového odboru ministerstva dopravy ve Světě o deváté
Jakub Ptačinský z tiskového odboru ministerstva dopravy ve Světě o deváté, že požadavek na slevu není dán žádnou chybou firmy Kapsch, není to trest. „Je to snaha ministerstva revidovat smlouvy a dosáhnout vyšší efektivity, co se výběrů týče a samozřejmě i snížení nákladů.“
Podle informací týdeníku Euro bude zřejmě ministerstvo po společnosti Kapsch požadovat detailní rozbor jednotlivých subdodavatelských služeb včetně provize. „V tuto chvíli běží smlouvy pro firmu Kapsch ve dvou rovinách. První z nich je samotné provozování a údržba systému a druhou část tvoří subdodavatelské smlouvy. Je nám jedno, zda Kapsch sníží své marže, nebo dosáhne slev u svých subdodavatelů.“
„Mohu potvrdit informaci, že v první fázi jdeme po části subdodavatelských smluv,“ uvedl Ptačinský.
Jak poznamenal, jednou za čtvrt roku má ministerstvo možnost vstupovat do smluv a upravovat výši objednávky. „ A to je výchozí bod, kterým máme šanci se do smluv vůbec dostat.“ Za jednu z možností pak označil tendrování.
Ministerstvo dopravy zároveň uvažuje o zpoplatnění silnic nižších tříd. „Když řeknu, že finišujeme, nebudu daleko od pravdy. Chtěli bychom zhruba do měsíce vydat zadávací dokumentaci k výběrovému řízení.“ Reálný start pak Ptačinský odhadl od poloviny roku 2012. Podle jeho slov zřejmě půjde o kombinaci různých technologií.