Na českém internetu se daří zavedeným firmám
Ekonomická krize rozdala znovu karty na českém internetovém trhu. Podle Aleše Miklíka, ředitele redakcí vydavatelství Internet Info, se upevnila pozice lídrů trhu, menší firmy se naopak na trhu těžko etablují. Trh internetové reklamy podle Miklíka pomalu oživuje. Další trendy českého internetu mapuje konference Czech Internet Forum 2010.
„Český internet se po krizi zotavuje velice dobře. Zajímavé jsou novinky a služby především od lídrů na trhu,“ vypíchl pro Radio Česko Miklík. Středně velkým portálům podle Miklíka ubývá zákazníků, na opačném konci trhu se ovšem objevují i zajímavé malé start-upy.
Dá-li se hovořit o boomu v nějakém sektoru českého internetu pak je to tzv. skupinové nakupování. „Servery sdružují uživatele se stejným zájmem o určité specifické zboží nebo služby. Díky tomu dosahují významných slev,“ popsal Miklík. „Je to převzetí zahraničního trendu,“ doplnil. Český internet, stejně tak jako móda nebo i jiná odvětví, často kopíruje vývoj na západních trzích. Podle Miklíka bývalo takové zpoždění mnohdy až v horizontu let, dnes už jde ale pouze o měsíce.