Na českém internetu se daří zavedeným firmám

Ekonomická krize rozdala znovu karty na českém internetovém trhu. Podle Aleše Miklíka, ředitele redakcí vydavatelství Internet Info, se upevnila pozice lídrů trhu, menší firmy se naopak na trhu těžko etablují. Trh internetové reklamy podle Miklíka pomalu oživuje. Další trendy českého internetu mapuje konference Czech Internet Forum 2010.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Uživatelé chtějí od internetu novinky... | Foto: stock exchange

„Český internet se po krizi zotavuje velice dobře. Zajímavé jsou novinky a služby především od lídrů na trhu,“ vypíchl pro Radio Česko Miklík. Středně velkým portálům podle Miklíka ubývá zákazníků, na opačném konci trhu se ovšem objevují i zajímavé malé start-upy.

Dá-li se hovořit o boomu v nějakém sektoru českého internetu pak je to tzv. skupinové nakupování. „Servery sdružují uživatele se stejným zájmem o určité specifické zboží nebo služby. Díky tomu dosahují významných slev,“ popsal Miklík. „Je to převzetí zahraničního trendu,“ doplnil. Český internet, stejně tak jako móda nebo i jiná odvětví, často kopíruje vývoj na západních trzích. Podle Miklíka bývalo takové zpoždění mnohdy až v horizontu let, dnes už jde ale pouze o měsíce.

Přehrát

00:00 / 00:00

Aleš Miklík o Czech Internet Foru

Václav Sochor, Michal Šenk Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme