Prahu a střední Čechy spojí síť rychlodrah

Praha a střední Čechy bude mít stejně jako velká evropská města metropolitní železnici. České dráhy v příštích letech vybudují na území Prahy a Středočeského kraje síť rychlodrah, která bude součástí integrovaného dopravního systému hlavního města. Cestující se tak dočkají lepšího spojení a návaznosti s využitím všech druhů hromadné dopravy.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

vlak ve stanici

vlak ve stanici | Foto: Jan Rosenauer

Memorandum o spolupráci při řešení dopravní obsluhy a rozvoji železnice v regionu dnes podepsali zástupci ČD, magistrátu, Středočeského kraje a ministerstva dopravy. Systém pod názvem Metropolitní dopravní linie ČD bude podobný německému S-Bahnu či francouzskému R.E.R. a jednotlivé stavby by měly být dokončovány v následujících šesti letech.

Jak Radiožurnálu řekl generální ředitel Českých drah Dalibor Zelený, je hlavním cílem spolupráce rozvoj tarifní a dopravní integrace, stavba nových železničních zastávek a přestupních terminálů, které zrychlí a zkvalitní spojení vnitřní části Prahy s širším okolím města.

Cestujícím přinese projekt mimo jiné jednodušší systém odbavování. "Bude možné na jeden doklad využívat pražskou dopravu včetně železniční ve větším rozsahu než dnes," uvedl Zelený. ČD již nyní nabízí vlaková spojení v rámci systému pražské integrované dopravy na třech tratích. Cestující zde mohou využít předplatní kupón či přestupní jízdenku MHD. Doba jízdy z hranic metropole do centra se pohybuje kolem 15 až 20 minut.

Dráhy počítají v rámci projektu s otevřením nových železničních zastávek. "Je to Podbaba, Běchovice-střed, debatujeme i o obnovení zastávky Vyšehrad nebo zastávky v podobné lokalitě, protože se ukazuje, že je důležitá pro spojení s částmi jako je Černý most a Běchovice," upřesnil Zelený. Kolem zastávek přibudou také záchytná parkoviště a stojany pro uschování jízdních kol.

Součástí projektu bude také nákup nových moderních příměstských vlaků. "Jsou to moderní pantografové jednotky čekých výrobců. Tratě, které tomu nevyhovují, budeme upravovat, to je případ tratě na Kladno," dodal generální ředitel.

Podle hejtmana Středočeského kraje Petra Bendla odlehčí systém metropolitní železnice přetížení dopravě v Praze. "Tam, kde funguje železnice dobře kyvadlově, nejsou dopravní zácpy tak veliké a pomáhají řešit dopravní situaci," domnívá se Bendl.

Petr Doležel, Martin Hromádka Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme