Prodej osobních aut v Česku se od začátku roku snížil o 14 procent

Zájem o nová auta v Česku klesá. Od začátku letošního roku do konce dubna se jich na našem trhu prodalo necelých 52 tisíc. To je o 14 procent méně než ve stejném období loňského roku.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Výrobní linka Škodovky v Mladé Boleslavi

Výrobní linka Škodovky v Mladé Boleslavi | Foto: Škoda Auto

Slabší prodeje nejsou podle odborníků žádným překvapením. První propady přišly už v listopadu a prosinci loňského roku. Takže to, co se děje v současnosti, je jenom pokračováním nepříznivého vývoje na českém trhu v prodeji nových aut.

Loni byl pokles v celé Evropě a podle Pavla Tunka ze Svazu dovozců automobilů se postupně dostává i sem. „ První půlrok pravděpodobně budeme ještě klesat, nicméně očekáváme, že od půlky roku bychom mohli začít skóre takzvaně vyrovnávat,“ říká.

Prodeje nových aut v Česku jsou teď na nejnižších úrovních. Pokles také podle ekonomů úzce souvisí s menší ochotou lidí utrácet. Spotřebitelé kvůli nejisté ekonomické situaci nákup auta buď odloží, nebo od něho úplně ustoupí.

To potvrzují také statistici. Maloobchodní tržby včetně prodeje motorových vozidel se v únoru meziměsíčně snížily o více než jedno procento.

Nejprodávanější jsou stále škodovky

Největší zájem mezi kupujícími byl tradičně o škodovky. Jejich odbyt ale podle Svazu dovozců automobilů do dubna meziročně klesl o 18 procent. A to kvůli tomu, jak se rozbíhala výroba nové Octavie. Vedení Škodovky své vlastní údaje o prodejích zveřejní až příští týden, s poklesem firma podle mluvčího Josefa Baláže počítá.

„Každý náběh nového modelu je samozřejmě náročný, ta linka nemůže běžet v takovém taktu jako u vozu, jehož montáž zaměstnanci zvládají několik let. Takže při každém novém modelu, jehož výrobu zahajujeme, se linky postupně zrychlují. Začínáme na několika desítkách vozů denně a pak se to postupně zvyšuje až na cílovou kapacitu,“ vysvětluje Baláž.

Plné výrobní kapacity chce Škodovka dosáhnout zhruba v polovině letošního roku. Co do úspěšnosti prodeje je hned za Škodovkou Volkswagen. Společnost za první čtyři měsíce letošního roku prodala na českém trhu přes pět tisíc aut. To je o čtyři procenta více než loni. Třetí místo patří automobilce Hyundai, jejíž odbyt se snížil o 6 procent. Následují Ford a Peugeot.

Registrace nových osobních aut v I. čtvrtletí 2013 | Foto: ČTK

Jan Beneš Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme