Volkswagen čelí krizi v Rusku útokem, v Kaluze postavil motorárnu

Ruští prodejci nových aut hlásí pokles o více než jednu třetinu, některé značky až o 70 procent. Za propad ruského trhu mohou sankce i nižší kupní síla Rusů kvůli poklesu rublu. Někteří světoví výrobci se z Ruska dokonce stáhli, jiní se krizi optimisticky snaží překonat rozšířením, modernizací a lokalizací výroby v samotném Rusku. K nim patří koncern Volkswagen, který v Kaluze otevřel novou halu na výrobu motorů.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nová motorárna Volkswagenu v západoruské Kaluze | Foto: Martin Dorazín

Otevření nové a vlastně první motorárny koncernu Volkswagen v západoruské Kaluze se stalo událostí celostátního významu. Symbolické tlačítko „start“ stiskl ruský premiér Dmitrij Medvěděv.

„Ano, výrobci a prodejci aut v Rusku nezažívají právě jednoduché období. Dobré vztahy se ale zpravidla prověřují ve složitých situacích. Uvědomujeme si, že ekonomické zákony jsou neúprosné, ale po poklesu vždy přichází růst. Ruský trh je obrovský a automobilový trh tam má velký rozvojový potenciál,“ prohlásil Medvěděv.

Americký koncern General Motors tomu na rozdíl od Volkswagen Group nevěří a už na jaře oznámil, že s výrobou aut, především opelů, v Rusku končí. Jiný Američan - Ford - své provozy omezil.

Přehrát

00:00 / 00:00

Koncern Volkswagen postavil v ruské Kaluze novou výrobní halu na výrobu motorů. Natáčel tam zpravodaj Martin Dorazín

Němec Volkskwagen se vydal jinou cestou - prohloubením lokalizace, tedy zvýšením podílu domácích, ruských dodavatelů materiálů, součástek a vybavení. Takový má být i finální produkt zbrusu nové výrobní haly - motor 1.6 MPI.

„Tři roky příprav uplynuly a výsledek je před námi: tato obrovská investice je prvním případem, kdy zahraniční společnost lokalizovala v Rusku výrobu motorů,“ vyzdvihl ruský premiér.

Do konce roku by se motor 1.6 MPI měl v Kaluze z 50 procent vyrábět z ruských dílů a materiálů. Novou motorárnu připravoval Georg Teichmann, zkušený německý inženýr s dokonalou češtinou.

„Já už jsem byl v motorárně ve Škodovce, pak jsem stavěl motorárnu v Polsku a teď jsem tady,“ říká Georg Teichman a dodává, že výroba v ruské Kaluze se v podstatě ničím neliší od podobných provozů po světě.

Otevření nové motorárny Volkswagenu v západoruské Kaluze | Foto: Martin Dorazín

„Ty fabriky, které stavíme, tak je to všechno jeden standard, jedna kvalita. Tu si hlídáme, ta je v koncernu všude stejná.“

Jeden rozdíl v německo-ruském motoru ale přece jen existuje. „Všechny díly musí splňovat parametry funkčnosti a robustnosti do minus 36 stupňů, některé to převyšují i na minus 40 stupňů, a je tam zajištěný bezproblémový studený start,“ upřesňuje Marek Tribula z mladoboleslavské Škodovky.

Na studený start se ale v ruských ekonomických podmínkách musí připravit celá kalužská továrna. Čísla prodejů nových aut totiž pořád klesají.

Martin Dorazín Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější:

Nejčtenější na Facebooku

Nejčtenější na Twitteru