Nejvlivnější ženou Česka je opět Bradáčová. Druhá skončila eurokomisařka Jourová

Nejvlivnější ženou Česka se počtvrté stala pražská vrchní státní zástupkyně Lenka Bradáčová. Druhá je Věra Jourová (ANO) a na třetím místě skončila finanční ředitelka PPF Kateřina Jirásková. První desítku pak uzavírá generální ředitelka Czech News Center Libuše Šmuclerová. Žebříček nejvlivnějších žen sestavil časopis Forbes.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Pražská vrchní státní zástupkyně Lenka Bradáčová

Pražská vrchní státní zástupkyně Lenka Bradáčová | Foto: Filip Jandourek

„Lenku Bradáčovou do čela žebříčku dlouhodobě nominují její činy, odvaha a pracovitost, s jakou se pouští do největších tuzemských kauz, v nichž jde o propojení nejvyššího byznysu, politiky, lobbingu a stovek milionů nebo spíše miliard korun," vysvětlil šéfredaktor Forbesu Petr Šimůnek.

Zmínil například kauzy Davida Ratha, lobbisty Ivo Rittiga, Key Investments nebo prodeje OKD.

V první desítce převažují ženy z byznysu. Za eurokomisařkou Věrou Jourovou, která se na druhou příčku posunula z loňského čtvrtého místa, skončila finanční ředitelka PPF Kateřina Jirásková. Čtvrté místo pak získala finanční ředitelka Agrofertu Petra Procházková.

Ještě jedna politička se dostala do pprvní desítky. Na pátém místě skončila stejně jako loni pražská primátorka Adriana Krnáčová (ANO).

Forbes sledoval 300 žen z různých oborů

Časopis při sestavování žebříčku 75 nejvlivnějších žen vycházel z metodologie amerického Forbesu a spolu s dalšími odborníky sledoval po celý rok na 300 žen z různých oborů. V širším výběru byly majitelky firem, manažerky, ženy působící ve veřejné sféře, finančnictví nebo justici. Redakční tým ale sleduje i neziskový sektor, ženy z oblasti kultury nebo sportu.

U majitelek firem redakce přihlíží k hospodářským výsledkům firem, obratu, zisku, novým akvizicím a porovnává je i několik let zpětně.

„Přihlížíme k situaci v odvětví, v němž dotyčné působí, využíváme naši znalost z dění uvnitř firem. Počítáme objemy peněz, nad nimiž mají kontrolu a přímý vliv, jejich podíly ve firmách, ale i počet zaměstnanců, který pod ně spadá, nebo kolik zákazníků či spotřebitelů může jejich rozhodnutí přímo ovlivnit," uvedl Šimůnek.

V sekci politiky a veřejné správy posuzuje redakce pozice, reálné pravomoci a počet lidí i objem peněz, které rozhodnutí dotyčných žen mohou přímo ovlivnit. „Důležitým kritériem je pro nás i to, jak jsou tyto ženy ze svých funkcí odvolatelné a kdo všechno má přímý vliv na jejich rozhodování," dodal šéfredaktor.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme