Na Kubě uvízlo 156 Čechů kvůli poruše letadla společnosti Travel Service

V kubánském městě Varadero uvízlo víc 156 turistů cestovních kanceláří Exim Tours a Fischer. Může za to porucha letadla společnosti Travel Service, která zajišťuje tento let pro obě cestovní kanceláře. Na odstranění závady se pracuje. Čeká se na technické zařízení z kanadského Montrealu a přiletět musí i mechanik.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Letadlo Travel Service. Ilustrační foto

Letadlo Travel Service. Ilustrační foto | Foto: Tomáš Adamec

„Před plánovaným odletem z kubánského Varadera letadlo vykázalo závadu na takzvaném pitot-statickém systému. Do něj se dostal pravděpodobně při pojíždění hmyz, což samozřejmě nemůžeme ovlivnit,“ vysvětluje mluvčí společnosti Travel Service Vladimíra Dufková a pokračuje:

„Odstranění této závady bohužel vyžaduje mnoho času, protože je nutné do Varadera letecky dopravit testovací zařízení, které tam není k dispozici. Volili jsme nejrychlejší možnou cestu, a ta je z kanadského Montrealu.“

Let má zpoždění už zhruba 20 hodin, turisté měli odletět ve středu ve 21.15 středoevropského času. Podle mluvčího CK Fischer Jana Osúcha jsou klienti nyní zpět v hotelech.

Přehrát

00:00 / 00:00

O poruše letadla mluvila na Radiožurnálu mluvčí společnosti Travel Service Vladimíra Dufková

„Naši klienti by mohli odletět z Varadera dnes několik hodin před půlnocí a tedy zítra dopoledne by měli přistát na letišti v Praze. My tam máme několik desítek klientů,“ potvrzuje Osúch a dodává:

„Poté, co odešli z letadla, po dohodě s leteckou společností byli poměrně rychle převezeni zpět do hotelů. Nadále samozřejmě mohou využívat veškeré programy včetně all inclusive stravování a snažíme se s našimi delegáty jim ten prodloužený pobyt na Kubě maximálně zpříjemnit.“

Mluvčí Travel Service potvrzuje, že je povinností letecké společnosti se o cestující postarat. „Další kompenzace řešíme s cestovní kanceláří a budeme postupovat v souladu s evropskou legislativou,“ říká a také vylučuje, že by závada mohla nastat již během předcházejícího letu.

Na začátku roku měl potíže jiný stroj

Jeden ze strojů Travel Service měl počátkem letošního ledna problémy s palivovým systémem, přišlo se na to při mezipřistání v Dubaji.

„Letový park Travel Service je v tuto chvíli poměrně velký, máme 40 letadel a máme letový park, který je moderní, složený z převážně nových letadel, kde je procento nehodovosti velmi nízké,“ tvrdí Dufková a ujišťuje:

„Letadlo je velmi složitý mechanismus a technickou závadu může vykázat každé letadlo. My věnujeme údržbě a technickému stavu letadel maximální pozornost.“

Petr Dudek, Petra Hosenseidlová, Eliška Malínská, kap Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme