Pacienti v Pardubicích můžou ušetřit čas, na vyšetření se lze objednat online

Pardubická nemocnice plánuje rozšířit službu, díky které se pacienti mohou objednat po internetu na vyšetření. Systém je v provozu od loňského jara, zatím však fungoval jen omezeně.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Krajská nemocnice Pardubice | Foto: Krajská nemocnice Pardubice

Nyní je možné se prostřednictvím internetu objednat jen na ušní, nosní a krční oddělení a na ambulanci dětské chirurgie. Postupně by se ale podle vedení nemocnice mohli lidé objednávat online do všech poraden a ambulancí.

„V prvním čtvrtletí bychom chtěli systém rozšířit na ambulance urologického a interního oddělení a oddělení úrazové chirurgie," tvrdí náměstek ředitele nemocnice Roman Michálek. Během několika měsíců by se pak měli dočkat i pacienti největších oddělení jako je gynekologie nebo ortopedie.

Když pardubická nemocnice před rokem objednávání po internetu spouštěla, přála si, aby zmizely dlouhé fronty v čekárnách. To se zatím nestalo. Kvůli omezenému provozu se za deset měsíců na vyšetření objednalo online asi 150 lidí. Ročně přitom lékaři v nemocnici ošetří půl milionu pacientů.

Přehrát

00:00 / 00:00

V pardubické nemocnici natáčela Iveta Záleská

Největší zájem o online objednávky měli rodiče malých pacientů na dětské chirurgii.

„Byli jsme vybraní jako pilotní ambulance. Myšlenka byla ta, že většina rodičů je natolik internetově gramotných, že online objednání je pro ně jednodušší než například pro starší pacienty," vysvětluje primář Zbyněk Horák.

Systém pacientovi připomene návštěvu i umožní přeobjednání

Pacient si po vyplnění údajů ve formuláři na internetu pohodlně vybere datum a čas konkrétní prohlídky. Systém pak pohlídá, aby na vyšetření nezapomněl.

Zároveň systém pošle před kontrolou i upozornění, že se pacient má dostavit. Díky internetu je také možné se přeobjednat.

Pacienti by se tak měli vyhnout zbytečnému čekání v dlouhých frontách.

„Na daný čas, kdy je člověk objednaný, nikoho dalšího neplánujeme. Může se sice stát, že lékař ošetřuje akutní případ, přesto ale internetové objednání šetří čas pacientům i lékařům," domnívá se primář dětské chirurgie Zbyněk Horák.

Iveta Záleská Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme