Náročná modernizace železniční trati České Budějovice - Nemanice je u konce
Správa železniční dopravní cesty dnes představila zmodernizovanou trať z Českých Budějovic do Nemanic. Úpravy trvaly tři roky a omezily nejen provoz na železnici, ale také motoristy v Českých Budějovicích. Modernizace totiž zasáhla některé důležité silniční tepny.
Ředitel stavby Radomír Barták označil za nejsložitější stopadesátimetrový úsek v Pekárenské ulici.
„Dvojmostí, ulice Pekárenská a přes vlečku do Ferony. V této části jsme museli zkoordinovat veškeré činnosti i ze stavebního hlediska. Zemařské, mostařské, v neposlední řadě i elektrikářské, museli jsme provizorně zajišťovat základy trakčních stožárů,“ popsal.
O modernizaci železniční trati z Českých Budějovic do Nemanic informoval reportér Václav Malina
Tři roky trvající rekonstrukce stála zhruba tři čtvrtě miliardy korun. Modernizace úseku v délce necelých tří kilometrů přinesla větší bezpečnost provozu. O ni se postarají například nová zabezpečovací zařízení a zrušení nebo úprava úrovňových silničních přejezdů.
Avizovanou vyšší rychlost přepravy ale zatím cestující nepocítí, vysvětlil Mojmír Nejezchleb ze Správy železniční dopravní cesty.
„Je tady stodvacítka a je tady i úsek Nemanice – Ševětín nachystaný na stočtyřicítku. Ale ten úsek je relativně krátký, tady se zvýšení rychlosti příliš neprojeví. Z hlediska cestujících jde především o nová nástupiště, bezbariérovost,“ informoval.
Státní organizace Správa železniční dopravní cesty může na modernizaci železniční trati České Budějovice - Nemanice dostat z Evropské unie až 71 procent nákladů na tuto stavbu.