Ministr dopravy Prachař navrhuje, aby zvlněnou D1 u Ostravy opravil zhotovitel

Spory kolem zvlněné ostravské dálnice D1 (označované jako D47) uvízly na mrtvém bodě. Nový ministr dopravy Antonín Prachař z hnutí ANO navrhuje, ať s řešením přijde sám zhotovitel - firma Eurovia.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Zvlněný úsek D1 (označovaný D47) do Ostravy

Zvlněný úsek D1 (označovaný D47) do Ostravy | Zdroj: ČTK

„Shodou okolností jsem tady pracoval. Horší dílo jsem v životě neviděl. Špatně odvedená práce,“ říká muž, náhodně oslovený na jednom z dálničních odpočivadel. Při zmínce o zvlněné vozovce má on i jeho kolega hned jasno.

„Vypadá to, že se šetřilo na materiálu. Je tam levnější materiál, než tam měl být. V každém případě si to Ředitelství silnic a dálnic přebíralo, co jsem byl svědkem, co 30 centimetrů zhutněné,“ shodují se.

Přehrát

00:00 / 00:00

Situaci kolem zvlněné ostravské dálnice D1 sleduje reportérka Kateřina Daňková

Proč se dálnice zvlnila a kdo je za to zodpovědný? Tato otázka dál bobtná mezi Ředitelstvím silnic a dálnic a společností Eurovia stejně jako nekvalitní struska v podloží ostravské D1. A řidiči pořád jezdí po houpačce. Teď si to poprvé vyzkoušel i nový ministr dopravy Antonín Prachař.

„Musím říct, že rozsah zvlnění je opravdu značný. Něco podobného jsem zažil, ale rozhodně by to nemělo být na takové úrovni komunikace,“ hodnotí nejproblematičtější úsek z Ostravy do Bohumína.

„Dostali jsme se na úsek dálnice, kde ten stav trvá už tři nebo čtyři roky,“ popisuje ministerskou jízdu Libor Stejskal z Ředitelství silnic a dálnic, který upozorňuje na největší vady. Celkem jich kontroly odhalily 901.

„Tady už bylo provedeno tolik vrtů, z toho už prostě musí být nějaký výsledek,“ tvrdí Stejskal.

Stavba dálnice D47 | Foto: F. Tichý

„Je to předmětem arbitrážního řízení, zatím nebyl určen jeho termín. My nemůžeme nařídit, kdy ty spory budou na programu,“ vysvětluje ministr. Jediným řešením je teď podle Antonína Prachaře to, že se zhotovitel stavby sám přihlásí a navrhne řešení.

„Když budeme čekat na rozhodnutí arbitrážních soudů, samotný papír dálnici neopraví. Já očekávám, že dodavatelé najdou dostatek sebereflexe, aby v rámci záruk odstraňovali vady, které se na každém díle mohou vyskytnout,“ dodává.

Otázka, kdy by mohli řidiči jezdit po rovné dálnici, tak pořád zůstává nezodpovězená.

Problematický úsek D47 (D1) - příčný řez dálničním tělesem | Foto: ČTK | Zdroj: ČTK

Kateřina Daňková Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme